Whisky - Mads Schytte - Bog

7 anmeldelserIndbinding: Indbundetinfo
229,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 67.027 anmeldelser

Beskrivelse

Stadig flere går op i whisky og drikker de gyldne dråber. Whiskybølgen vælter i disse år ind over Danmark, hvor den populære spiritus nydes af flere og flere. Alene i Danmark er der de seneste år åbnet flere nye destillerier årligt, og Danmark har i dag mere end 25 aktive whiskydestillerier.

Mange nyder en whisky om aftenen efter en travl dag – enten ren eller i en velsmagende cocktail. Og mange vil gerne vide mere om de gyldne dråber.

Whiskynørden Mads Schytte arbejder til dagligt med whisky og kender alt til den ædle spiritus. På Instagram skriver han under navnet ”Whiskytossen” om de gode flasker. Nu er han aktuel med denne whiskybog, hvor han deler ud af sin erfaring med og viden om whisky.

Bogen beskæftiger sig med alt, hvad der er værd at vide om drikken. Den giver en generel introduktion til whisky – herunder produktionens forskellige faser og stilarter – samt en gennemgang af alle de væsentligste whiskyproducerende lande og whiskyens historie. I bogen fortæller Mads Schytte også om investering i whisky, der gennem de seneste år er blevet mere og mere populært. Endelig indeholder bogen naturligvis også en beskrivelse af intet mindre end 45 udvalgte whiskyer, som alle bør kende og ikke mindst smage.

Bogen, der er gennemillustreret, henvender sig ikke kun til nybegyndere, men også til de mere erfarne whiskynydere.

Yderligere information

SerieWhisky
Forfatter(e)Mads Schytte
KategoriBøger
Genre(r)Mad Og Gastronomi
ForlagPolitikens Forlag
UdgivelsesdatoEr udgivet 25/10/2022
SprogDansk
Vis mere

Kundernes vurdering

Vores brugere har bedømt Whisky Bog til 2 ud af 5 stjerner baseret på 7 anmeldelser
Bedøm produktet
Viggo
Jeg har tidligere fulgt lidt med på Whiskytossen, men det er sgu ikke lige min kop te. Så mange billeder af uåbnede flasker, sågar hele serier af whisky. Tydeligt at mange er modtaget mod omtale, uden der bliver skrevet REKLAME - og det er altså ikke nok at tagge et marketing bureau, som fx Holm & Bertung. Nå, bogen fik jeg også givet, og så går det hele bare igen, uåbnede flasker og ros til at dem, som har leveret flaskerne. Som en anden også har skrevet, så er der meget sprogligt sludder. Jeg tænker også Google Translate. Det virker som om ambitionen har været bare at skrive en bog, mere end en god, autentisk og troværdig bog. Man undre sig, hvor redaktøren har været?
Mette Frederiksen
Intet at sætte fingre på. Alt forløb fint