Januar Udsalget slutter snart
close

Mentalisering I Skolen - Janne Østergaard Hagelquist - Bog

5 anmeldelserIndbinding: Indbundetinfo
439,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 66.773 anmeldelser

Beskrivelse

MENTALISERING I SKOLEN er en praksisbog, der kan anvendes til at bringe mentalisering ind i skolen. Formålet er at understøtte sikkerhed, positive læringsprocesser og inkluderende fællesskaber. Bogen er anvendelig i folkeskolen, men har også en lang række bud på, hvordan man kan arbejde med mentalisering hos elever i specialområdet.

Bogen er inddelt i 4 dele: Del 1 vedrører grundlæggende mentaliseringsmodeller til skolen. Del 2 omhandler konkrete værktøjer til at arbejde med de enkelte elevers specifikke udfordringer. Del 3 omhandler klassedynamikker, grupper og mobning. Del 4 vedrører den fagprofessionelles egenomsorg, sikkerhed og mentaliseringsevne.

Hver del består af en teoridel fulgt af en praksisdel, som understøttes af konkrete redskaber og modeller. Bogen er fyldt med konkrete eksempler, værktøjer, modeller og øvelser, der kan styrke elevens, klassens og den fagprofessionelles mentaliseringsevne. Bogen henvender sig især til lærere, skolepædagoger, sundhedsplejersker, psykologer, AKT-vejledere og PPR-medarbejdere

Omslagsgrafiker: Ida Balslev-Olesen

Tegnet af: Louise Perlmutter

Yderligere information

SerieMentaliseringMobning
Forfatter(e)Janne Østergaard Hagelquist Sarah Long Jonsson
KategoriBøger
Genre(r)Krop Og Sind
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788741277769
Vis mere

Kundernes vurdering

Vores brugere har bedømt Mentalisering I Skolen Bog til 5 ud af 5 stjerner baseret på 5 anmeldelser
Bedøm produktet
Charlotte Kazhel Carlsen
Som tidligere skoleleder for en almenskole og en specialskole, hvor vi var så heldige, at den ene af forfatterne til denne bog: Sarah Long Jonsson uddannede alle medarbejdere i mentalisering, kan jeg ikke stærkt nok anbefale hendes og Janne Østergaards nye bog om emnet. Den er fantastisk, og giver præcis det, man som fagperson har brug for i arbejdet med børn og unge. Her kobles praksisnære metoder til konkrete forslag om, hvordan man kan skabe inkluderende fællesskaber, trivsel og tryghed både for den enkelte elev og for elevgruppen. Uanset hvilken funktion man har som fagperson, er den også yderst givende i forhold til den psykologiske indsigt, den giver i egne mønstre og bagage, der er har en betydning for at kunne møde andre mennesker og hhv. hjælpe og arbejde sammen med dem.
Martin K
Velskrevet bog hvor teori kobles med praksisnære eksempler og
Brugbare metoder. Kan både anbafles til lærere, pædagoger, og til andre faggrupper som sagsbehandlere og psykologer!
Anonym
Anvendelig og praksisnær.

Charlotte Smith
Bogen er let at læse og indeholder mange praktiske værktøjer, som er lette at tilgå.

Det øger det gode samarbejde mellem skole og forældre. Giver så mange praktiske og anvendelige værktøjer til arbejdet med børn og grupper.
Det er et regulært kvantespring for det danske skolesystem og forståelsesrammen for det lærende barn
Bogen får mine bedste anbefalinger