Beskrivelse
Og bliv en bedre markedsfører.
Forstå forbrugerne handler om forbrugernes opfattelser af brands, deres behov, motiver, holdninger og adfærd. Den giver et godt grundlag for beslutninger om markedsføring baseret på psykologiske og sociologiske teorier om forbrugeradfærd og er fyldt med danske eksempler og cases. Denne nye udgave af bogen er blevet opdateret, og særligt er den store del af forbrugernes informationssøgning og købsadfærd, som foregår på digitale platforme, behandlet mere indgående.
Efter en indledende analyse af de faktorer, der er afgørende for kundetilfredsheden og den digitale verdens udfordringer i forhold til markedsføring, er bogen inddelt i fire dele:
Del 1 omhandler forbrugeren som et individ med sanser, hukommelse, behov og evnen til at lære at vælge mellem et stadig større udbud af brands i alle produktkategorier.
Del 2 gennemgår etablering og ændring af forbrugernes holdninger, der er et vigtigt element i mange beslutninger om køb af produkter og serviceydelser. Her analyseres også de enten meget simple eller ret komplicerede beslutningsprocesser, der går forud for adfærd.
Del 3 handler om forbrugerens sociale, digitale og kulturelle omverden. Den sætter et solidt fingeraftryk på forbrug, mærkevalg og mange adfærdsformer. Her spiller især familien og andre former for referencegrupper en central rolle, herunder den stigende betydning af online sociale netværk.
Del 4 gennemgår betydningen og brugen af segmentering af forbrugermarkeder samt de analysemetoder, markedsføreren kan bruge for bedre at forstå forbrugerne i forhold til en specifik marketingproblemstilling.
Forstå forbrugerne henvender sig især til studerende på marketingorienterede HD- og HA-uddannelser på højere læreanstalter som fx CBS, SDU, Aarhus Universitet/Handelshøjskole og AUC. Den vil også være anvendelig på uddannelsesretninger på fx professionshøjskoler, handelsskoler og handelsgymnasier, der har fokus på marketingrelevant forbrugerindsigt og -forståelse.
Redaktør: Henrik Schjerning
Yderligere information
Forfatter(e) | Ole E. Andersen |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788759338674 |
ISBN-10 | 8759338679 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 2 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 368 |
Dimensioner | Bredde: 17.2Cm - Højde: 24.2Cm |
Tags | Forstå Forbrugerne, Studiebøger, Bog |
Fremragende
65.432 anmeldelser
Sikker, hurtig og billig nethandel er noget, som vi tilstræber, at vores kunder altid får hos Gucca.
Sikkerhed er utrolig vigtig, når man handler på Internettet, og vi prioriterer selvfølgelig sikkerhed højt. For at sikre dig tryghed når du køber hos Gucca, benytter vi selvfølgelig kun en NETS godkendt løsning for online betaling. Så online handel og betaling hos os er altid ensbetydende med fuld sikkerhed.
Vi har altid 100 dages fuld returret, og det er lige meget hvilket produkt, du har købt hos Gucca. Såfremt du fortryder dit køb, og ikke måtte ønske at beholde varen, kan du sende varen retur til os uden dårlig samvittighed, og efterfølgende vil vi sørge for, at dine penge bliver sendt tilbage. Du er naturligvis velkommen til at kontakte os, såfremt du måtte have spørgsmål, før du returnerer en vare.
Vi har den klare holdning, at det er vigtigt, at du får din vare tilsendt sikkert og hurtigt. Du har varen i dine hænder indenfor 1-2 hverdage, hvis vi har den på lager. Bemærk, at du kan se den præcise lagerstatus på hvert enkelt produkt. Du kan altid sende en e-mail eller ringe, hvis du er i tvivl om lagerstatus eller leveringstid.
Når du køber hos Gucca, har du mulighed for at vælge mellem mange forskellige betalingsmuligheder. Her bør du selvfølgelig vælge den betalingsform, der passer dig bedst. Lige meget hvad du vælger, kan du være sikker og tryg, når du handler hos Gucca.dk Alle vores betalingsmuligheder finder du her. Når du betaler med kreditkort, trækker vi først pengene, når vi sender dig dit produkt.
Skulle det ske, at du har problemer eller spørgsmål undervejs, er du velkommen til at tage fat i os. Bemærk at vi er åben for henvendelser alle hverdage imellem kl. 10-15, og vi tager imod din henvendelse med godt humør.
Når du har bestilt dine produkter, kan du altid følge din ordre, og vide hvornår du får den. Når du gennemfører dit køb, kan du efterfølgende gå ind på din personlige ordreside. På ordresiden har du mulighed for at se, hvornår din forsendelse er blevet afsendt. Og i det øjeblik vi sender din pakke, vil du få en mail med leveringsinformation fra os.