Beskrivelse
En introduktion til medier og samfund.
Digitale medier griber ind i vores liv på flere og flere måder og påvirker stadigt nye arenaer i vores samfund og vores hverdagsliv – fra de mest intime livsområder til de storpolitiske spilleregler. Vi forstår og fremstiller os selv på nye måder, vi skaber relationer anderledes end tidligere, og vilkårene for den offentlige debat er markant forandret.
Samtidig påvirkes de digitale mediers udvikling også af stukturene og værdierne i det samfund, de er opstået i, og digitale medier fungerer som katalysator for allerede eksisterende samfundstendenser.
DIGITAL KULTUR – EN INTRODUKTION TIL DIGITALE MEDIER OG SAMFUND belyser denne gensidige påvirkning mellem de nye kommunikationsmidler og den kultur, de er en del af.
Forfatterne sporer den digitale kulturs historie og undersøger de tendenser og handlemønstre, der skabes og nedbrydes i vekselvirkningen mellem digitale medier og samfund.
Bogen består af fire dele, der til sammen præsenterer en bred vifte af tilgange til at forstå og analysere digital kultur:
Yderligere information
Serie | Sociale Medier |
---|---|
Forfatter(e) | Casper Hvenegaard Rasmussen Jack Andersen |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788759343630 |
ISBN-10 | 875934363X |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 236 |
Dimensioner | Bredde: 17.2Cm - Højde: 24.2Cm |
Genveje | Sociale Medier - Bøger |
Tags | Digital Kultur, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |