Black Week - se alle tilbud
close

Trivsel I Det Moderne Børneliv - Lene Bjerring Bagger - Bog

4 anmeldelserIndbinding: Hæftetinfo
279,95 kr
Forlagets pris 299,95 kr
Du sparer 20,00 kr (7%)
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • historyForlænget Returret Til 31. Januar
Fremragende - 65.395 anmeldelser

Beskrivelse

Stress og mestring.

Denne bog bygger på vores erfaringer fra mange års arbejde med børn og familier i forskelligartede sammenhænge. Det er vores ønske at få videreformidlet og delt vores viden om de symptomer, som børn kan have på stress og belastninger i deres hverdag, til så mange fagfolk og forældre som muligt, så vi sammen kan arbejde på at blive mere opmærksomme og handle på de tidlige signaler, når et barn belastes over evne.

Vi er i vores arbejde som psykolog, familierådgiver og sygeplejerske blevet inspireret af mange forskellige mennesker og pædagogiske/psykologiske teorier og holdninger, især tilknytningsteorien. Denne bog rummer lidt af dem alle, udvalgt fordi vi i vores praksis har oplevet, at det er vigtigt, at det enkelte barn får det tilbud, der er tilpasset lige netop det barn med dets vilkår og problemstillinger. Det er vores håb, at læserne selv kan finde frem til og reflektere over de metoder og ideer, der giver mening for lige netop det barn og den problematik, der skal arbejdes med.

Yderligere information

Forfatter(e)Lene Bjerring Bagger
KategoriStudiebøger
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788750044994
ISBN-108750044990
IndbindingHæftet
Vis mere
Sikker e-handel

Fremragende
65.395 anmeldelser

Vi har det klare princip, at online handel skal være hurtigt, sikkert og billigt for vores brugere.

Vi har fokus på sikkerheden

Sikkerhed i e-handel anser vi som helt essentiel, og den er selvfølgelig altid i fokus hos Gucca. For at give dig tryghed når du handler hos os, anvender vi selvfølgelig kun en NETS godkendt Internet betalingsløsning. Køb og betaling er derfor altid 100% sikkert.

Hos os har du altid 100 dages returret

Der er ingen begrænsninger i returretten. Vi giver 100 dages fuld returret på alle varer. Kort sagt medfører det, at hvis du af en eller flere årsager ikke måtte ønske at beholde varen, så kan du sende den uønskede vare tilbage til os, og så sender vi pengene tilbage til dig. Vi står selvfølgelig til rådighed med svar og rådgivning, hvis du måtte ønske at sende dit produkt tilbage.

Sikker levering med lynets hast

For Gucca er det meget vigtigt, at du får leveret dit produkt så sikkert og hurtigt som muligt. Hvis din vare er på lager, leverer vi den til dig indenfor 1-2 hverdage. Den præcise lagerstatus er synlig ved hvert enkelt produkt. Har du spørgsmål til leveringstiden eller lagerstatus, så anbefaler vi, at du sender en e-mail eller ringer til os.

Online betalingsmuligheder

Når du handler hos Gucca, så kan vi tilbyde dig at vælge mellem adskillige former for betaling. Du skal naturligvis benytte den betalingsform, der passer lige til dig. Lige meget hvilke af vores betalingsformer du gør brug af, så kan du altid handle sikkert og trygt hos os. Se alle vores betalingsmuligheder ved at klikke på førnævnte link. Bemærk at pengene først hæves fra din konto, når vi sender varen til dig.

Vores kundeservice yder altid professionel hjælp

Skulle der opstå problemer eller spørgsmål undervejs, er du naturligvis altid velkommen til at tage fat i os. Du kan sende e-mail eller ringe til os alle hverdage mellem kl. 10-15, og vi er altid parat til at give dig kompetent assistance med smil på læben og godt humør.

Track din forsendelse

Hvis du ønsker det, så har du mulighed for at spore forsendelsen, fra det øjeblik vi sender ordren, til den er dig i hænde. Du kan logge ind på din egen ordreside, så snart købet er fuldendt. På din ordreside kan du følge med i, hvornår vi sender din vare. Når vi sender dit produkt, vil du samtidig få en mail fra os.

Kundernes vurdering

Vores brugere har bedømt Trivsel I Det Moderne Børneliv Bog til 5 ud af 5 stjerner baseret på 4 anmeldelser
Bedøm produktet
Trine Foged Møller
Jeg har været lærer i 15 år, og har de sidste par år været vidne til et stigende antal børn med stresssymptomer. I mit virke som lærer møder jeg en del børn som af den ene eller anden grund ikke rigtig trives, børn som virker uglade og demotiveret for det skolelivet har at tilbyde – nogen reagerer med vrede andre med at skærme sig eller lukke sig inde. Og så er der dem jeg aldrig har set eller opdaget!!
Fælles for min oplevelse af mødet med børnene, er at jeg bliver ”usikker” i min forholdemåde og ageren overfor børnene! Kommer jeg ved min indsats til at modarbejde børnenes trivsel ubevidst? Hvilke tegn overser jeg bl.a. på grund af uvidenhed? Hvordan får jeg talt med børn og forældre om det nødvendige men svære?

Efter at ha’ læst ”Trivsel i det moderne børneliv – stress og mestring” føler jeg mig bedre rustet!!

De tre forfattere øser ud af deres tilsammen enorme erfaring med børn, som af den ene eller anden grund ikke trives.

Bogen har især fokus på symptomer og tegn på stress, hvordan spotter vi symptomerne og hvilke handlemuligheder og strategier er der.

Forfatterne kommer rundt om temaer som: trivsel og mestring, tilknytning, angst, sorg, forældresamarbejde, etc – alle temaer behandles med teori og praksisfortællinger, hvilket er med til at gøre indholdet meget autentisk og brugbart.

I bogen er der blandt andet beskrevet tre børns livsforløb fra de bliver født til de bliver 18 år. Deres livsforløb beskrives udefra set med forældrenes og andre omsorg-personers (lærere og pædagoger) øjne. Jeg tænker, at mange kan genkende børn, man selv har haft noget at gøre med, gennem de fleste praksiseksemler i bogen, og for mig er de tre beskrevne livforløb blevet vigtige pejlemærker i mit arbejde med børn og forældre!

Det er ikke en bog, der læner sig op ad én bestemt teori, men derimod mange forskellige teorier og tilgange. Dog er der nogle nøgleord og tankesæt, som går igen: god tid, nærvær i kontakten, lyt til barnet, der findes ingen ”quick-fix-løsninger”, stabilitet og kontinuitet gennem god voksenkontakt, samt kendskab til børns forudsætninger - strategier til løsning af problem er, så der mestres på et nyt niveau!

Læs bogen og bliv bekræftet i, at de ting du går og gør er en god vej at gå eller læs bogen og sug til dig - lad dig ”forstyrre” og ændr din praksis!!!!
Nana Rovsing
Anmeldelse af bogen: ¨Trivsel i det moderne børneliv - stress og mestring.¨ Af Lene Bjerring Bagger, Lisbeth Elmgaard Jensen, Lisbeth Lenchler-Hübertz.

Det er lang tid siden, jeg har læst en fagbog, hvor jeg fra start til slut tænkte, at al læsestoffet var relevant. Ofte slår jeg op og læser enkelte kapitler eller afsnit i fagbøger om emner, jeg har brug for at vide mere om, men det gjaldt ikke denne. Man kan virkelig mærke, at forfatterne kan deres kram og har en enorm praksisviden med fingrene nede i blandt mange børn og familier. De mange beskrivelser af cases virker autentiske, og du kan hele tiden ”genkende” børn, du har mødt eller kender fra dit nuværende arbejdsliv. Særligt indtryk, gør casen om drengen Storm, der umiddelbart kunne se ud til at have det fint. En dreng hvis forældre sætter en ære i, at han kan klare sig selv og er omgivet af fortravlede voksne. Han lærer at undgå voksne og bliver så selvkørende, at dialogen med dem nærmest udebliver. Han ender med at møde skole og familie med en attitude af fuldstændig ligegyldighed. Måske fordi han ubevidst føler, at han selv er blevet mødt med ligegyldighed. En misforstået opdragelse fra omgivelserne i robusthed, som ender med at udvikle en sårbarhed og ensomhedsfølelse i stedet. Puha! Pludselig begynder man at tænke, på hvor mange, især drenge, som man har kunnet se visse af disse elementer hos gennem sit arbejdsliv. En øjenåbner.

Bogen er fyldt med disse øjenåbnende dybdegående cases og eksempler, hvor jeg som læser gentagne gange kunne genkende børn i mit eget arbejde og tænke: Nåh, ja, det er da noget af det, vi også oplever med hende eller ham og det er da det, vi skal prøve. Men vigtigst af alt, ser jeg det som en tiltrængt påmindelse og opsang til mig som fagperson, om at tage mit ansvar alvorligt som nærværende voksen. Vi har allerede et godt blik for børn med diagnoser, men hvad med alle de børn i gråzonen, vi møder der generelt eller i perioder kan mistrives eller være stressede og som har et kæmpe behov for, at vi viser dem, at vi er engagerede og interesserede i dem. Det nytter og vi har en forpligtelse til at være nærværende, lytte, guide og støtte børnene så de får tilpassede udfordringer, der gør dem i stand til at møde opgaver og relationer med åben pande. Ligesom de skal have hjælp til at oparbejde strategier, der kan udvikle dem og flytte dem hele tiden.

Nu hvor bogen er læst, kan jeg selvfølgelig også bruge den som opslagsbog i forhold til særlige emner og udfordringer vi støder på i vores arbejde. Bogens struktur og opbygning er overskuelig ift at finde relevant viden om fx. stress i forbindelse med skilsmisse, sorg eller angst underbygget med teoretisk viden. Med afsnit indenfor hvert kapitel, som ¨Hvad kan man gøre?¨ eller ¨Hvad skal der til¨? Er den nemt at udplukke afsnit i og bruge fx til teammøder og personalemøder.
Alt i alt en særdeles anbefalelsesværdig bog!

Specialpædagog, Nana Rovsing
Nana Rovsing, specialpædagog
Anmeldelse af bogen: ¨Trivsel i det moderne børneliv - stress og mestring.¨ Af Lene Bjerring Bagger, Lisbeth Elmgaard Jensen, Lisbeth Lenchler-Hübertz.

Det er lang tid siden, jeg har læst en fagbog, hvor jeg fra start til slut tænkte, at al læsestoffet var relevant. Ofte slår jeg op og læser enkelte kapitler eller afsnit i fagbøger om emner, jeg har brug for at vide mere om, men det gjaldt ikke denne. Man kan virkelig mærke, at forfatterne kan deres kram og har en enorm praksisviden med fingrene nede i blandt mange børn og familier. De mange beskrivelser af cases virker autentiske, og du kan hele tiden ”genkende” børn, du har mødt eller kender fra dit nuværende arbejdsliv. Særligt indtryk, gør casen om drengen Storm, der umiddelbart kunne se ud til at have det fint. En dreng hvis forældre sætter en ære i, at han kan klare sig selv og er omgivet af fortravlede voksne. Han lærer at undgå voksne og bliver så selvkørende, at dialogen med dem nærmest udebliver. Han ender med at møde skole og familie med en attitude af fuldstændig ligegyldighed. Måske fordi han ubevidst føler, at han selv er blevet mødt med ligegyldighed. En misforstået opdragelse fra omgivelserne i robusthed, som ender med at udvikle en sårbarhed og ensomhedsfølelse i stedet. Puha! Pludselig begynder man at tænke, på hvor mange, især drenge, som man har kunnet se visse af disse elementer hos gennem sit arbejdsliv. En øjenåbner.

Bogen er fyldt med disse øjenåbnende dybdegående cases og eksempler, hvor jeg som læser gentagne gange kunne genkende børn i mit eget arbejde og tænke: Nåh, ja, det er da noget af det, vi også oplever med hende eller ham og det er da det, vi skal prøve. Men vigtigst af alt, ser jeg det som en tiltrængt påmindelse og opsang til mig som fagperson, om at tage mit ansvar alvorligt som nærværende voksen. Vi har allerede et godt blik for børn med diagnoser, men hvad med alle de børn i gråzonen, vi møder der generelt eller i perioder kan mistrives eller være stressede og som har et kæmpe behov for, at vi viser dem, at vi er engagerede og interesserede i dem. Det nytter og vi har en forpligtelse til at være nærværende, lytte, guide og støtte børnene så de får tilpassede udfordringer, der gør dem i stand til at møde opgaver og relationer med åben pande. Ligesom de skal have hjælp til at oparbejde strategier, der kan udvikle dem og flytte dem hele tiden.

Nu hvor bogen er læst, kan jeg selvfølgelig også bruge den som opslagsbog i forhold til særlige emner og udfordringer vi støder på i vores arbejde. Bogens struktur og opbygning er overskuelig ift at finde relevant viden om fx. stress i forbindelse med skilsmisse, sorg eller angst underbygget med teoretisk viden. Med afsnit indenfor hvert kapitel, som ¨Hvad kan man gøre?¨ eller ¨Hvad skal der til¨? Er den nemt at udplukke afsnit i og bruge fx til teammøder og personalemøder.
Alt i alt en særdeles anbefalelsesværdig bog!

Specialpædagog, Nana Rovsing
Børnelæge Thomas Lee Dahm
Som speciallæge i børnesygdomme kan jeg varmt anbefale denne bog
Bogen kan anbefales til alle forældre der ønsker at blive klogere på hvorfor deres børn reagerer som de gør. Det er en bog der bredt fortæller om de problemer man ofte står med som forælder. Bogen er overskuelig, giver gode eksempler og guider forældre i forståelsen af problemer og hvordan de kan og bør håndteres.
Man kan som fagperson også få glæde af forfatternes store viden på området og selv blive klogere, når man skal hjælpe forældre med børn der reagerer uhensigtmæssigt og som ikke trives psykosocialt. Man kan bruge bogen som opslagsbog og nøjes med de relevante emner eller lade sig generelt inspirere Har tidligere arbejdet sammen med Lene, Lisbeth og Lisbeth på børneafd. Hillerød, hvor de udgjorde en stor del af det psykosociale team der hjalp indlagte børn med med somatiske symptomer der viste sig at være psykosomatiske og hjalp familer tilbage i trivsel.
For mig har de været en stor hjælp, og er det fortsat, til at få løst "knuder" som man ikke kunne/kan som "somatiker". Thomas Lee Dahm, privatpraktiserende speciallæge i børnesygdomme, Hillerød