Beskrivelse
En praksisnær guide til planlægning, gennemførelse og evaluering.
Hvordan engagerer du dine studerende online? Hvordan planlægger du onlineundervisning? Hvordan får du de studerende til at arbejde sammen i et digitalt læringsmiljø, og hvilke teknologier skal du bruge?
Onlineundervisning handler ikke kun om at undervise ved hjælp af strøm, kabler og elektronik. Uanset om undervisningen udelukkende foregår online, eller digitale undervisningselementer indgår i et fysisk læringsmiljø, så kræver tilrettelæggelsen af undervisningen indsigt i, hvad der engagerer de studerende. Bogen guider undervisere gennem de valg, der skal træffes.
Onlineundervisning præsenterer metoder, skemaer og tjeklister til at skabe gode onlineforløb og -aktiviteter, der sætter den studerende i centrum. Budskabet er, at dét er noget, man som underviser kan facilitere i alle undervisningsfaser – fra planlægningsfasen over gennemførselsfasen og til evalueringsfasen.
Bogen er primært en praksisnær guide til undervisere på de videregående uddannelser og pædagogiske konsulenter. Den henvender sig dog også til alle, der mangler inspiration til onlineundervisning, har behov for eller lyst til at forbedre egen praksis, eller som skal undervise online for første gang.
Yderligere information
Forfatter(e) | Maria Hvid Stenalt Dorte Sidelmann Rossen |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Forlag | Samfundslitteratur |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788759338551 |
ISBN-10 | 8759338555 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 127 |
Dimensioner | Bredde: 17.4Cm - Højde: 24Cm |
Tags | Onlineundervisning, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |