Beskrivelse
Guide til en inkluderende undervisningsmetode.
Læs litteratur med forståelse. Guide til en inkluderende undervisningsmetode giver læreren en grundig indføring i modellerende og stilladserende undervisning i fem læseforståelsesstrategier, som er særligt velegnede til læsning af litterære tekster. Ved at tilegne sig de fem læseforståelsesstrategier får alle elever i overbygningen mulighed for at deltage ligeværdigt i klassens litteraturarbejde.
I materialets time for time-vejledning anvendes strategierne på en række korte, men komplekse litterære tekster af blandt andre Naja Marie Aidt, Jesper Wung-Sung, Josefine Ottesen og Bent Haller. Afslutningsvis arbejder eleverne med to hele noveller af Helle Helle og Pia Juul.
Læs litteratur med forståelse bygger på et forsknings- og udviklingsarbejde foretaget af bogens forfattere i 2012-2013 med det formål at øge forståelsen af litterære tekster hos elever med læseforståelsesvanskeligheder.
Omslagsgrafiker: Mette Plesner
Tegnet af: Mette Plesner
Yderligere information
Serie | Læring I Praksis |
---|---|
Forfatter(e) | Nina Berg Gøttsche Helle Bundgaard Svendsen |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788702085679 |
ISBN-10 | 8702085679 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 72 |
Dimensioner | Bredde: 19.6Cm - Højde: 27.1Cm |
Genveje | Læring I Praksis - Bøger |
Tags | Læs Litteratur Med Forståelse, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |