Beskrivelse
Evidenstænkningen i et kritisk og konstruktivt perspektiv.
Uddannelsesforskeren John Hattie har gjort sit indtog i Danmark, hvor hans metaforskning har slået rod i faglige, politiske og kommercielle miljøer. Herfra er groet en dansk forståelse af Hattie, der bl. a. er blevet omsat til:
Hattie på dansk - Evidenstænkningen i et kritisk og konstruktivt perspektiv indfører i Hatties forskning, og hvordan den bruges i og har taget styringen på dansk skolepædagogik. Som Hattie anvendes i Danmark er det i følge bogens forfattere tvivlsomt, hvorvidt der overhovedet er evidens for de initiativer, der bliver taget. Hertil kommer, at initiativerne groft sagt umyndiggør læreren, da Hattiebaserede koncepter og manualer angiver vejen for læring. Man bør derfor diskutere brugen af Hattie kritisk og konstruktivt i bestræbelserne på at udvikle pædagogikken og skolen – og i bestræbelserne på at justere de initiativer af ovennævnte art i den danske folkeskole.
Indhold
Yderligere information
Serie | Læring I Praksis |
---|---|
Forfatter(e) | Niels Møller Jørn Bjerre Per Fibæk Laursen Keld Skovmand Steen Nepper Larsen Thomas Aastrup Rømer |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788741267272 |
ISBN-10 | 8741267272 |
Indbinding | Bog |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 166 |
Dimensioner | Bredde: 14.4Cm - Højde: 22.2Cm |
Genveje | Læring I Praksis - Bøger |
Tags | Hattie På Dansk, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |