Beskrivelse
I et praksisnært sprog peger forfatterne Adrian Rau Bull og Torben Blankholm på relevante og brugbare elementer fra internationale anerkendte matematikdidaktiske teorier, for derefter at implementere disse elementer i konkrete undervisningsforløb og forslag til matematikundervisningen i og omkring mellemtrinnet i danske skoler.
Matematiklærerne vil således få mulighed for direkte at kunne tilrettelægge en konkret og vidensbaseret matematikundervisning.
Bogen indeholder fem kapitler, der er baseret på fem anerkendte matematikdidaktiske teorier. Bogens kapitler indeholder undervisningsforløb eller undervisningsaktiviteter, der er rettet mod matematikundervisningen fra børnehaveklassen til 4. klassetrin.
Jo Boaler: Reform af matematikundervisningen gennem seks læringsnøgler
Jerome Seymour Bruner - og TRACK/CPA: Udvikling af matematik gennem tre typer af repræsentationer
Alan Bishop: Hvordan udvikler børn matematikforståelse forskellige steder i verden? Kapitlet har særlig fokus på børnehaveklassen
Richard Lehrer: Udvikling og forståelse af geometrisk måling hos elever på de første klassetrin
Anna Sfard: Commognition - Tænkning som kommunikation - Læring som tilegnelse og læring som deltagelse. Dette kapitel er skrevet i samarbejde med Henning Westphael
Fagredaktør: Klaus Fink
Yderligere information
Serie | Vidensbaseret Matematikundervisning |
---|---|
Forfatter(e) | Torben Blankholm Adrian Rau Bull |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788793975651 |
ISBN-10 | 8793975651 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 128 |
Dimensioner | Bredde: 19.1Cm - Højde: 25.6Cm |
Genveje | Vidensbaseret Matematikundervisning - Bøger |
Tags | Vidensbaseret Matematikundervisning 3, Studiebøger, Bog |