Beskrivelse
I et praksisnært sprog peger forfatterne på relevante og brugbare elementer fra forskningen, for derefter at implementere disse elementer i konkrete forslag til undervisningen.
Lærerne vil således få mulighed for direkte at kunne tilrettelægge en konkret og vidensbaseret matematikundervisning. Forfatterne vil konstruere forslag til matematikundervisning, der er baseret på nogle af de særligt brugbare elementer fra forskning. Bogen er skrevet til lærere, matematikvejledere, lærerstuderende og læreruddannere.
Bogen indeholder seks undervisningsforløb til udskolingen, der er baseret på følgende teorier:
David Tall og Shlomo Vinners teori om elevers udvikling af matematiske begreber
Guy Brousseaus teori om fundamentale situationer
Raymond Duvals teori om kategorier af matematiske repræsentationer
Guershon Harel Larry Sowders teori om overbevisninger
Pauline Gibbons teori om læring gennem sprogbrugssituationer- Teknologiforståelse i matematikundervisningen
Yderligere information
Serie | Vidensbaseret Matematikundervisning |
---|---|
Forfatter(e) | Torben Blankholm Adrian Rau Bull |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788793975231 |
ISBN-10 | 8793975236 |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 112 |
Dimensioner | Bredde: 19Cm - Højde: 25.7Cm |
Genveje | Vidensbaseret Matematikundervisning - Bøger |
Tags | Vidensbaseret Matematikundervisning 1, Studiebøger, Bog |