Beskrivelse
Inspiration til formativ feedback og peer-respons.
Ét er at måle elevers faglige progression. Noget andet er at organisere didaktisk udviklingsarbejde uden at tabe den almene dannelse af syne.
Tegn på dannelse tilbyder praktiske svar på den aktuelle diskussion om evalueringsformer i tilknytning til den nye gymnasiereform. Det gøres anskueligt, hvordan elever og lærere sammen undersøger læringsudbyttet i en dialogisk proces ud fra mundtlige eller skriftlige præstationer og produkter i fagene dansk, engelsk, matematik, naturgeografi, samfundsfag, idræt og spansk.
Inspiration til formativ feedback og peer-respons gives ud fra et aktionsforskningsprojekt på Rysensteen Gymnasium. I en række kapitler skrevet af de syv fags lærere præsenteres konkrete undervisningsforløb. Forskeren Steen Beck analyserer lærernes aktioner på baggrund af observationer og interviews og behandler bogens tema i et teoretisk og kritisk perspektiv. Alle involverede bidrager til konklusioner om nutidens elever, motivation og lærergerningen i en afsluttende rundbordssamtale
Omslagsgrafiker: Anne von Holck
Redaktør: Steen Beck og Julie Rørdam Thom
Yderligere information
Serie | Didaktik |
---|---|
Forfatter(e) | Julie Rørdam Thom |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788793060586 |
ISBN-10 | 8793060580 |
Indbinding | Hæftet |
Sidetal | 199 |
Dimensioner | Bredde: 16Cm - Højde: 23.5Cm |
Genveje | Didaktik - Bøger |
Tags | Dannelse, Formativ Feedback, Peer-Respons, Didaktik, Gymnasiereform, Motivation, Tegn På Dannelse, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |