Beskrivelse
En studiebog i didaktik.
Hvad skal eleverne undervises i? Hvordan lærer de bedst og mest? Et bevidst forhold til den slags spørgsmål forudsætter solid indsigt i hvad kundskaber, læring og undervisning egentlig er.
Hilde Hiim og Else Hippe står for didaktisk helhedstænkning og udfordrer læseren til at finde sit eget kritisk-pædagogiske grundsyn og til at analysere undervisningsspørgsmål ud fra de forskellige perspektiver i deres sekskantede ”relationsstjerne”.
Forfatterne skriver levende og engageret til lærer- og didaktikstuderende.
Hilde Hiim er førsteamanuensis ved Høgskolen i Akershus i Norge, og Else Hippe pensioneret fra en tilsvarende stilling.
Omslagsgrafiker: Sofie Meedom
Omslagsillustrator: Sofie Meedom
Oversat af: Knud Fink Ebbesen
Yderligere information
Oprindelig titel | Læring Gjennem Opplevelse; Forståelse Og Handling |
---|---|
Serie | DidaktikGyldendals Lærerbibliotek |
Forfatter(e) | Hilde Hiim Else Hippe |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788702055610 |
ISBN-10 | 8702055610 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 2 |
Oplag | 5 |
Sidetal | 319 |
Dimensioner | Bredde: 15.8Cm - Højde: 23Cm |
Genveje | Didaktik - BøgerGyldendals Lærerbibliotek - Bøger |
Tags | Læring Gennem Oplevelse, Forståelse Og Handling, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |