Beskrivelse
Tænk, hvis du opdagede, at næsten alt, hvad du vidste om læring, var forkert?
Tomas Pødenphant Lund har arbejdet med læring siden 1997, men efter ti år blev han ramt af en ubehagelig erkendelse: Mange af de udbredte idéer om læring, vi som samfund hænger fast i, er forkerte og ikke understøttet af forskning.
Den åbenbaring rev det faglige fundament væk under ham og satte gang i en rejse ind i kognitiv psykologi, hjernens mekanismer og læringsteori – alt sammen for at finde frem til, hvad der faktisk sker, når vi lærer.
Med 'Læringens DNA' får du både et forskningsbaseret kig ind i hjernens maskinrum og en praksisnær guide – for dig, der arbejder med didaktik eller digitalt læringsdesign.
Bogen viser dig, hvordan du overvinder læringens flaskehalse inden for opmærksomhed, engagement, kognition, hukommelse og motivation.
Du lærer blandt andet:
• Hvordan du overvinder hjernens autopilot og fastholder opmærksomheden.
• Hvad ’katastrofal glemsel’ er, og hvordan du undgår det.
• Hvordan du bruger teknikker fra adfærdsdesign til at forbedre dit læringsdesign.
Samtidig afliver bogen en række sejlivede myter om læring og hjernen.
Yderligere information
Serie | Didaktik |
---|---|
Forfatter(e) | Tomas Pødenphant Lund |
Kategori | Bøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788740981476 |
ISBN-10 | 8740981479 |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Sidetal | 161 |
Genveje | Didaktik - Bøger |
Tags | Læring, Didaktik, Kognitiv Psykologi, Adfærdsdesign, Læringsdesign, Digital Læring, Superlæring 1: Læringens Dna, Bøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |