Beskrivelse
Ledelse og kommercialisering i sportsbranchen.
Sportsmanagement er en nødvendighed i såvel den strategiske ledelse som i driften og kommercialiseringsprocessen i sportsbranchen. Hvad enten fokus er på udvikling af idrætsforeninger med et stort frivillighedsaspekt eller af professionelle sportsklubber i en meget kommerciel kontekst, så er erkendelse ofte et godt skridt at tage i retningen mod en ny og bedre virkelighed. Her kan en solid sportsmanagementværktøjskasse gøre en forskel. Ambitioner står ikke nødvendigvis mål med ressourcer, den ledelsesmæssige kapabilitet eller kommercialiseringsindsigten i relation til denne særlige type af organisationer. Hvordan får man så indsigt i og kendskab til sportsledelse, sportsøkonomi og sportsmarketing?
I denne bog kommer forfatterne i dybden med sportsbranchen, som er en yderst kompleks størrelse. Branchen består af mange forskellige interessenter, ligesom organisationerne i branchen kæmper om knappe ressourcer, dvs. gode ledere, økonomiske ressourcer i form af f. eks. sponsorkroner, offentlige tilskudskroner, medlemmer, fans og frivillige, der alt sammen udgør en vigtig del af branchens økosystem og sammenhængskraft.
Forfatterne behandler udover en rammesætning af sportsbranchen flg. områder: sportsmarketing, sportsmanagement, sportsøkonomi, med afsæt i teoretisk samt forskningsbaseret viden som praktisk indsigt, der bl. a. belyses gennem relevante cases. Disse cases er skrevet af centrale forskere og/eller praktikere inden for sportens verden i Danmark og internationalt.
Bogen er den første grundbog på dansk og henvender sig bl. a. til studerende med interesse for sportsmanagement; det kan være serviceøkonomstuderende med speciale i sport og event management, bachelorstuderende i sportsmanagement eller studerende på de danske idrætsuddannelser i universitetssektoren. Derudover kan bogen med fordel anvendes på efter-/videreuddannelse inden for områder, hvor sportsorganisationer er en del af genstandsfeltet. Praktikere kan opnå gevinster ved at bruge bogen via indsigt og værktøjer til at lede og udvikle deres organisationer i sportsbranchen.
Kenneth Cortsen er ph. d. fra Aarhus Universitet, elitetræner i fodbold, medstifter af professionsbacheloruddannelsen i sportsmanagement og forsker desuden i krydsfeltet mellem sportsbranding, sportsøkonomi og sportsledelse. Michael Hehr er uddannet cand. mag. comm. og ansat som kommunikationsmedarbejder i Spillerforeningen. Renate Nielsen er ph. d. fra Aarhus Universitet med forskning inden for strategiske processer og organisatorisk identitet og er ekstern lektor på Aalborg Universitet.
Illustreret af: Kit Hansen Grafisk Kommunikation
Tegnet af: Kit Hansen Grafisk Kommunikation
Yderligere information
Forfatter(e) | Michael Hehr Renate Nielsen Kenneth Holm Cortsen |
---|---|
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788702319231 |
ISBN-10 | 8702319231 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 584 |
Dimensioner | Bredde: 17.1Cm - Højde: 24.1Cm |
Tags | Sportsmanagement, Bøger, Bog |
Fremragende
65.395 anmeldelser
Hos Gucca har vi fokus på at gøre online handel sikkert, billigt og hurtigt for dig.
Når man handler online er sikkerheden uhyre vigtig, og det er selvfølgelig noget, Gucca prioriterer højt. For at sikre dig tryghed når du handler hos Gucca.dk, anvender vi naturligvis kun en NETS godkendt betalingsløsning. Så online handel og betaling hos Gucca er forbundet med 100% sikkerhed.
Gucca har altid 100 dages returret, helt uafhængig af hvilken vare du måtte have købt hos os. Så fortryder du af en eller anden grund dit køb, og ikke ønsker at beholde din vare, kan du sende din vare retur til os, hvorefter dine penge bliver refunderet. Inden du returnerer dit produkt, har du altid den mulighed at tage kontakt til os, såfremt du har spørgsmål eller er i tvivl.
For os er det vigtigt, at du får leveret din vare så sikkert og hurtigt som muligt. Du har varen i dine hænder indenfor 1-2 hverdage, hvis den er på lager. Husk, at du altid kan se den nøjagtige lagerstatus på hver enkelt vare. Vi sidder klar ved telefonen og på e-mail, hvis du er i tvivl om lagerstatus og leveringstiden.
Du kan vælge blandt mange former for betaling, når du handler hos Gucca. Du gør bare brug af den betalingsmulighed, der passer dig bedst. Lige meget hvilken betalingsmetode, du benytter - så kan du altid føle dig sikker og tryg. Se vores betalingsmuligheder ved at klikke på førnævnte link. Vær opmærksom på, at betalingskort har den fordel, at det først er på dagen hvor vi afsender din vare, at vi trækker pengene fra din bankkonto.
Opstår der tvivl eller spørgsmål til vores webshop, beder vi dig tage fat i os omgående. Vi er ved telefonerne og besvarer e-mails på hverdage imellem kl. 10-15, og vi sidder parat til at yde dig den assistance, du efterspørger, med et smil på læben og godt humør.
Køber du hos os, har du mulighed for at spore din ordre, fra den forlader vores adresse, og til du har den i hænderne. Efter gennemførsel af dit køb kan du besøge din egen personlige ordreside. På ordresiden vil du kunne følge med i, hvornår vi afsender din pakke. I samme øjeblik pakken er på vej, modtager du leveringsinformation herom via mail.