Beskrivelse
I teori og praksis.
Med et særligt afsæt i videnstunge og serviceorienterede erhverv, ønsker denne bog at sætte læseren i stand til at forstå rådgivning og salg som to centrale aspekter i relation til kontakten med kunden. Mange jobs indeholder rådgivningsorienterede arbejdsopgaver, ikke kun de traditionelle rådgivertunge erhverv (revisorer, bankrådgivere, advokater, ingeniører, arkitekter, konsulenter inden for IT, ledelse, marketing mv.), men i høj grad også andre typer af specialiserede jobs.
Bogen udfolder rådgivnings- og salgsbegrebet og kobler dem sammen. Dette er ofte også tilfældet i praksis, da rådgivning sjældent kan adskilles fra et egentlig salg og omvendt. Her i dette krydsfelt, skal rådgiveren og sælgeren navigere, og den problemstilling der følger heraf, har bogen fokus på at belyse.
Bogen indeholder også en række cases og fortællinger fra praksis, der understreger bogens budskaber, og gør den relevant for både akademisk interesserede samt praktikere.
Bogens indhold:DEL II: Salget
5. Salg – på virksomhedsniveau
6. Salg – på gruppe- og individniveau
DEL III: Krydsfeltet mellem rådgivningen og salget
7. Den talentfulde professionelle rådgiver og sælger
8. Konfliktadfærd i rådgivnings- og salgsprocesser
9. Moderne salgsledelse: Den motiverede sælgende rådgiver
DEL IV: Cases og anbefalinger
10. Case: Design- og marketingbureauet ‘Poul & John’
11. Case: TRYK avler modtryk – lydhørhed skaber løsninger
12. Anbefalinger til den professionelle rådgiver og sælger
Yderligere information
Forfatter(e) | Per Vagn Freytag Bent Warming-Rasmussen Jesper Raalskov Bo Mortensen |
---|---|
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788761941541 |
ISBN-10 | 8761941549 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 245 |
Dimensioner | Bredde: 16Cm - Højde: 23.2Cm |
Tags | Rådgivning, Salg, Professionel Rådgivning Og Salg, Bøger, Bog |