Beskrivelse
Udspændtheder i litteratur og praksis.
At være pædagog i skolen er en kompleks opgave. I nogle sammenhænge kalder skolens praksis eksempelvis på en pædagog, der skal understøtte et roligt læringsmiljø, så der kan skabes fokus på lærerens undervisning, og i andre sammenhænge efterspørges en pædagog, der er med til at planlægge, afholde og evaluere undervisning.
Denne bog undersøger, hvordan pædagogers faglighed i skolen beskrives i aktuel litteratur om pædagoger i skolen, og hvordan disse beskrivelser virker tilbage på skolens praksis. Bogen viser herigennem, hvordan pædagogers praksis i skolen er udspændt imellem forskellige forventninger til og forestillinger om deres faglighed. Disse udspændtheder er ikke bare er udfordrende, men også undertiden uforenelige. Og for pædagoger i skolen betyder det, at de må vælge til og fra, eller skifte, mellem forskellige måder at være pædagog i skolen på, hvilket sætter særlige betingelser for udviklingen af en faglighed.
Bogen er et bidrag til det fortsatte arbejde med at undersøge, vedligeholde og udvikle pædagogers faglighed i skolen, og den tilbyder nye spørgsmål til kollektive handlestrategier og refleksion.
Yderligere information
Forfatter(e) | Sofie Sauzet |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788759334072 |
ISBN-10 | 875933407X |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 150 |
Dimensioner | Bredde: 15.7Cm - Højde: 23.1Cm |
Tags | Pædagogers Faglighed I Skolen, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |