Beskrivelse
Analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv (4-10. klasse).
Denne bog er rettet mod dansklærere i grundskolen og danskundervisning på læreruddannelsens nationale modul 4 i udskolingen, Multimodale tekster. Bogen præsenterer og udfolder en socialsemiotisk forståelse af multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv, dvs. undervisning, som kombinerer analyse med produktion, inspireret af, hvordan man analyserer og producerer multimodalt i verden uden for skolen.
Det er således gennemgående i bogen, at det multimodale arbejde i skolen for det første skal være kontekstafhængigt og indgå i sociale kommunikationssituationer, for det andet at det skal ske i en vekselvirkning mellem analyse og produktion. Multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv handler således om at sætte eleverne i sociale situationer, hvor det giver mening at arbejde analytisk eller produktivt med multimodale tekster.
Bogen giver læseren et multimodalt begrebsapparat og viser, hvordan det kan anvendes gennem modelanalyser af både fiktive og ikke-fiktive tekster, ligesom bogen løbende lægger op til produktive opgaver. Følgende begreber er i centrum:
Yderligere information
Serie | Undervisning Og Læring |
---|---|
Forfatter(e) | Simon Skov Fougt Anne Løvland |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771607130 |
ISBN-10 | 8771607137 |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 202 |
Dimensioner | Bredde: 17Cm - Højde: 24Cm |
Genveje | Undervisning Og Læring - Bøger |
Tags | Læreruddannelsen, Danskundervisning, Multimodale Tekster, Multimodalitet, Modalitet, Redundans, Funktionel Specialisering, Affordans, Transformation, Transduktion, Multimodalitet I Skolen, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |