Multimodalitet I Skolen - Simon Skov Fougt - Bog

Indbinding: Paperbackinfo
379,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 2-4 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 67.187 anmeldelser

Beskrivelse

Analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv (4-10. klasse).

Denne bog er rettet mod dansklærere i grundskolen og danskundervisning på læreruddannelsens nationale modul 4 i udskolingen, Multimodale tekster. Bogen præsenterer og udfolder en socialsemiotisk forståelse af multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv, dvs. undervisning, som kombinerer analyse med produktion, inspireret af, hvordan man analyserer og producerer multimodalt i verden uden for skolen.

Det er således gennemgående i bogen, at det multimodale arbejde i skolen for det første skal være kontekstafhængigt og indgå i sociale kommunikationssituationer, for det andet at det skal ske i en vekselvirkning mellem analyse og produktion. Multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv handler således om at sætte eleverne i sociale situationer, hvor det giver mening at arbejde analytisk eller produktivt med multimodale tekster.

Bogen giver læseren et multimodalt begrebsapparat og viser, hvordan det kan anvendes gennem modelanalyser af både fiktive og ikke-fiktive tekster, ligesom bogen løbende lægger op til produktive opgaver. Følgende begreber er i centrum:

  • Socialsemiotik
  • Multimodalitet
  • Modalitet
  • Redundans
  • Funktionel specialisering
  • Affordans
  • Transformation
  • Transduktion
Bogen er skrevet af lektor i dansk og scenariedidaktiker Simon Skov Fougt og den norske professor Anne Løvland, som regnes for en af Nordens førende forskere i multimodalitet.

Yderligere information

SerieUndervisning Og Læring
Forfatter(e)Simon Skov Fougt Anne Løvland
KategoriStudiebøger
ForlagDafolo
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788771607130
Vis mere

Kundernes vurdering

Bedøm produktet