Beskrivelse
I folkeskolen spiller en 3. klasse Minecraft i dansktimen, mens to 7. klasser forestiller sig, hvordan danmarkshistorien havde set ud, hvis Stauning var gået i krig mod Hitler. På sygeplejeuddannelsen behandler tre studerende den koldsvedende dukke Anne™, samtidig med at deres medstuderende overværer det dramatiske scenarie. Hvad gør de, hvis pulsen pludselig falder, eller feberen stiger?
Det kan lyde som en leg, men faktisk er det meningsfuld læring i en gennemtænkt didaktisk ramme. Læreren trækker omverdenens praksisformer ind i klasseværelset og gør elevernes og de studerendes forestillinger om dem til udgangspunkt for undervisningen. Det er den praksis, forskere kalder scenariedidaktik.
I Hvad er scenariedidaktik? gentænker bogens forfattere en række grundlæggende didaktiske perspektiver på skole og uddannelse. På den baggrund undersøger de, hvordan lærere i grundskolen og undervisere på videregående uddannelser kan forstå og bruge scenariedidaktiske tilgange, så læring føles som meningsfuld leg.
Redaktør: Vibeke Hetmar
Yderligere information
Serie | Didaktiske Studier |
---|---|
Forfatter(e) | Hans Siggaard Jensen Simon Skov Fougt Anne-Mette Nortvig Jeppe Bundsgaard Thorkild Hanghøj Jens Aage Poulsen Thomas Illum Hansen Helle Munkholm Davidsen Marie Falkesgaard Slot Thomas Duus Henriksen Rune Hansen Morten Misfeldt Andreas Lieberoth Jesper Bremholm Vibeke Hetmar Rasmus Jørnø Peter Gundersen |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771249675 |
ISBN-10 | 8771249672 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 283 |
Dimensioner | Bredde: 17.3Cm - Højde: 23Cm |
Genveje | Didaktiske Studier - Bøger |
Tags | Hvad Er Scenariedidaktik?, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |