Beskrivelse
Tværfaglighed er et populært begreb på uddannelsesinstitutioner, i dagspressen og i forbindelse med reformer af uddannelsessystemet.
Men hvad betyder tværfaglighed i et fagdidaktisk perspektiv? Hvordan kan tværfaglighed bidrage til elevers og studerendes fordybelse og læring i de enkelte fag? Og hvordan kan faglige samspil være med til at udvikle fagene?
I Tværfaglighed og fagligt samspil giver en række fagdidaktikere svar på disse spørgsmål med udgangspunkt i empiriske eller teoretiske overvejelser. De undersøger også tværfaglighedens rammer og tilsynekomster på forskellige uddannelsestrin og bidrager dermed til diskussion og teoriudvikling inden for sammenlignende fagdidaktik.
Yderligere information
Serie | Didaktiske Studier |
---|---|
Forfatter(e) | Sven-Erik Holgersen Peter Hobel Line Krogager Andersen |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771846485 |
ISBN-10 | 8771846484 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 180 |
Dimensioner | Bredde: 17.4Cm - Højde: 23.2Cm |
Genveje | Didaktiske Studier - Bøger |
Tags | Tværfaglighed Og Fagligt Samspil, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |