Beskrivelse
Denne bog giver nogle bud på, hvordan et visionært og åbent samarbejde mellem pædagogisk professionelle, der fokuserer på elevers læring og undersøgelser af praksis, kan være med til at fremme en fælles fagdidaktisk viden.
En fagdidaktisk viden er kendetegnet ved evnen til at kunne formidle fagligt indhold på en måde, der er tilpasset en bestemt gruppe elevers forståelse. Den udgør en væsentlig del af lærerens samlede professionelle kompetence. Da lærerens fagdidaktiske viden kan have en tendens til at være overvejende personlig og privat, fordi den primært aktiveres i klasseundervisningen, ligger der en udfordring i, hvordan den i højere grad kan deles med andre i skolen og dermed omformes til en kollektiv ekspertise.
Yderligere information
Serie | Undervisning Og Læring |
---|---|
Forfatter(e) | Andy Hargreaves Ane Qvortrup Roland Hachmann Dorthe Carlsen Birgitte Lund Nielsen Linda Ahrenkiel Thomas R.s. Albrechtsen Rune Hansen Merete Storgaard Jensen Majbritt Skriver Laustsen Judith Warren Little Morten Rask Petersen Lee S. Shulman Lotte Tangaa Tjalve Peter Holmboe |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771601862 |
ISBN-10 | 8771601864 |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 235 |
Dimensioner | Bredde: 17Cm - Højde: 24Cm |
Genveje | Undervisning Og Læring - Bøger |
Tags | Professionelle Læringsfællesskaber Og Fagdidaktisk Viden, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |