Beskrivelse
Til markedsføring og service.
HVAD ER PROBLEMET?
Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet.
Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den.
Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning.
Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker.
Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet.
Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.
Yderligere information
Serie | Opgaveskrivning |
---|---|
Forfatter(e) | Jeanette Thomsen Poul K. Faarup Per Bergfors |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788741274423 |
ISBN-10 | 8741274423 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 2 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 272 |
Dimensioner | Bredde: 17.2Cm - Højde: 24.2Cm |
Genveje | Opgaveskrivning - Bøger |
Tags | Metode, Bøger, Bog |
Fremragende
65.432 anmeldelser
Gucca har den klare indstilling, at online handel er nødt til at være billigt, hurtigt og sikkert for dig.
Hos os vægter vi sikkerhed utrolig højt, og vi ser den, som det vigtigste element ved e-handel. For at få den bedste garanti for sikkerheden ved online betaling, har vi opnået at få NETS til at godkende vores løsning for online betaling. Handel og betaling er derfor helt sikkert.
Lige meget hvad du køber hos Gucca, har vi altid 100 dages returret. Kort sagt vil det sige, at måtte du fortryde dit køb, så send blot din vare retur til os, og dine penge bliver refunderet. Før du sender din returvare tilbage, er det en en god ide, hvis du først tager kontakt til os.
Vi er klar over, at du venter på dit produkt, og vi har derfor skruet op for leveringshastigheden, så varen kommer hurtigt og sikkert frem til dig. Helt konkret sender vi varen indenfor 1-2 hverdage, såfremt din vare er på lager. Du kan altid se den nøjagtige lagerstatus på det enkelte produkt. Kontakt os såfremt du stadigvæk måtte have spørgsmål til enten leveringstid eller lagerstatus for et produkt.
Der er adskillige muligheder for betaling, når du handler hos Gucca, og du vælger naturligvis selv, hvordan du vil foretage betaling. Her kan du altid gøre brug af netop den betalingsform, der passer bedst til dig. Sikkerheden er den samme, uanset hvilken betalingsmulighed du vælger. Her finder du alle vores betalingsmuligheder. Desuden skal du huske på, at hvis du anvender kreditkort, trækkes pengene først den dag vi sender din vare.
Hvis der opstår problemer eller spørgsmål, når du besøger vores webshop, er du velkommen til at tage fat i os. Du kan sende e-mail eller ringe til os alle hverdage imellem 10-15, og vi er altid parat på e-mail eller ved telefonen til at yde dig kvalificeret assistance i godt humør og med et smil på læben.
Du har naturligvis mulighed for at tracke ordren, når du handler hos os. Du kan logge ind på din egen ordreside, så snart købet er færdiggjort. På ordresiden kan du følge med i, hvornår vi afsender din pakke. Og i samme øjeblik vi sender din pakke, vil du modtage en e-mail med leveringsinformation fra os.