Medialisering - Stig Hjarvard - Bog

Indbinding: Hæftetinfo
329,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 66.813 anmeldelser

Beskrivelse

Mediernes rolle i social og kulturel forandring.

Medialisering har vundet frem som et centralt begreb til forståelse af mediernes samspil med kultur og samfund. På samme måde som ’globalisering’ og ’individualisering’ er vigtige begreber til at forstå moderne samfund, er ’medialisering’ blevet en begrebsmæssig ramme til at forstå, hvordan både massemedier og digitale netværksmedier er blevet en integreret del af kulturelle praksisser og samfundsinstitutioners virke.

Medialiseringen er en af det moderne samfunds centrale dynamikker, men hvor fx globaliseringen og individualiseringen længe har været på dagsordenen i humanistisk og samfundsvidenskabelig forskning, er forskning i medialiseringen af kultur og samfund først for alvor ved etablere sig i den internationale forskning i disse år. Denne bog bidrager til at udvikle dette teoretiske og analytiske perspektiv i en dansk sammenhæng.

Bogen er opbygget således, at der først gives en grundig indføring i medialiseringsteorien og medialiseringsbegrebets nuancer og forskellige inspirationskilder. Dernæst udfoldes og diskuteres teorien i en række konkrete analyser af forskellige samfundsmæssige og kulturelle områder: idræt, børns leg, forældreskab, religion, politik, konflikter samt frivillighedsorganisationers arbejde.

Bogens målgruppe er undervisere og studerende på videregående uddannelser ved medie- og kommunikationsuddannelser.

Fagredaktør: Stig Hjarvard

Yderligere information

Forfatter(e)Stig Hjarvard Mette Mortensen Mark Blach-Ørsten Kirsten Frandsen Mikkel Fugl Eskjær Stine Liv Johansen Line Nybro Petersen Maja Sonne Damkjær
KategoriBøger
Genre(r)Samfund Og Historie
ForlagHans Reitzels Forlag
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788741261133
Vis mere

Kundernes vurdering

Bedøm produktet