Januar Udsalg - se alle tilbud
close

Matematikdidaktik - Rune Hansen - Bog

1 anmeldelse
319,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 66.366 anmeldelser

Beskrivelse

Matematikdidaktik inviterer læseren ind i det matematikdidaktiske genstandsfelt mellem matematisk viden og almendidaktik.

Bogen opfordrer sine læsere til at reflektere over deres forhold til matematik og matematikundervisning. Det sker ved, at læserne bogen igennem møder dialog- og refleksionsspørgsmål, som tilskynder dem at gøre ophold i teksten for at drøfte og reflektere over bogens matematikdidaktiske elementer. Desuden afsluttes hvert kapitel med en række studieopgaver, hvorigennem læseren kan gøre sig tanker om eller lave analyser med kapitlets indhold.

Bogen er struktureret i fire overordnede dele:

  • Del I inviterer ind i det matematikdidaktiske felt.
  • Del II etablerer en begrebsmæssig ramme om didaktik, matematikdidaktik, matematik som skolefag og matematiklærerfaglighed.
  • Del III sætter fokus på matematikundervisning og matematisk læring.
  • Del IV præsenterer og diskuterer en række matematikdidaktiske elementer som mål og målstyring, udvikling af selvregulerende processer i matematikundervisning, elevers målorientering, læremidler og kompetenceorienteret matematikundervisning.

Matematikdidaktik henvender sig især til læreruddannelsens undervisningsfag matematik, men kan med fordel læses af alle, der beskæftiger sig med eller efteruddanner sig inden for matematikdidaktik.

Rune Hansen er uddannet lærer, cand. pæd., master i IKT og læring og ph. d. i målstyret kompetenceorientret matematikundervisning. Rune er lektor ved læreruddannelsen, UCSyd.

Omslagsgrafiker: Sofie Meedom

Tegnet af: Kit Hansen

Yderligere information

SerieDidaktik
Forfatter(e)Rune Hansen
KategoriStudiebøger
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788741268828
ISBN-108741268828
Vis mere

Kundernes vurdering

Vores brugere har bedømt Matematikdidaktik Bog til 1 ud af 5 stjerner baseret på 1 anmeldelse
Bedøm produktet
Villads Claes
Forfatteren af denne bog har valgt at lave en bog af kryptiske sætninger der dækker over banale pointer. Her er nogle eksempler (fra samme side i bogen):

"Den matematiske lærebog er karakteriseret ved at være udviklet specielt med henblik på undervisning og udvikling af elevers matematiske læring."

"Brugsperspektivet bevirker, at man skal være opmærksom på, hvordan lærebogen støtter, stilladserer og strukturerer elementer ved elevers matematiske læring."

Enhver studerende der læser denne bog får hovedpine, og bruger unødvendigt lang tid på at koge bogens snørklede sætninger ned til de banale ting den har at sige.