Beskrivelse
Portræt af en generalklausul.
Få overblik over god markedsføringsskik.
Følgende emner behandles bl. a.:
Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.
I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.
MålgruppeBogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området. Om forfatterenUlrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl. Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph. d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.Yderligere information
Forfatter(e) | Ulrich Birch Eriksen |
---|---|
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Erhverv |
Forlag | Karnov Group |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788761934031 |
ISBN-10 | 8761934038 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Dimensioner | Bredde: 16.3Cm - Højde: 23.5Cm |
Tags | Markedsføringslovens § 1, Bøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |