Markedsføringslovens § 1 - Ulrich Birch Eriksen - Bog

Indbinding: Hæftetinfo
869,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 66.813 anmeldelser

Beskrivelse

Portræt af en generalklausul.

Få overblik over god markedsføringsskik.

Følgende emner behandles bl. a.:

  • Retten til eget billede i reklamesammenhæng
  • Produktefterligning og renommesnyltning
  • Aggressiv adfærd over for konkurrenter
  • Illoyal konkurrence
  • Urimelig markedsføring over for forbrugere
  • Diskriminerende markedsføring, brug af ubehagelige virkemidler i reklame og andre problemstillinger i relation til almene samfundsinteresser
  • En grundig omtale af generalklausuler som lovgivningsform.

Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.

I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.

MålgruppeBogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området. Om forfatterenUlrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl. Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph. d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.

Yderligere information

Forfatter(e)Ulrich Birch Eriksen
KategoriBøger
Genre(r)Erhverv
ForlagKarnov Group
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788761934031
Vis mere

Kundernes vurdering

Bedøm produktet