Krisekommunikation - Winni Johansen - Bog

1 anmeldelseIndbinding: Hæftetinfo
579,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 66.813 anmeldelser

Beskrivelse

Når virksomhedens image og omdømme er truet.

Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.

Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner:

En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen)
En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der - )
En ledelsesmæssig dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse)
En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst)
En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation - )

Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange "stemmer", som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise.

Krisekommunikation er en akademisk bog og henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.

Yderligere information

SerieDen Kommunikerende OrganisationKrisekommunikationKriseledelse
Forfatter(e)Winni Johansen Finn Frandsen
KategoriBøger
Genre(r)Samfund Og Historie
ForlagSamfundslitteratur
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
Vis mere

Kundernes vurdering

Vores brugere har bedømt Krisekommunikation Bog til 5 ud af 5 stjerner baseret på 1 anmeldelse
Bedøm produktet