Beskrivelse
Introduktion til teorier og tilgange.
Interkulturel didaktik handler om at organisere undervisning for alle skolens elever – om at integrere en interkulturel dimension i den almindelige pædagogiske tænkning. Bogen introducerer til traditioner for interkulturel didaktik og leverer inspiration til at reflektere over og skabe ny handling i forhold til pædagogiske udfordringer som:
Hvordan kan forskelle i skolen forstås og håndteres?
Hvordan kan alle elever inkluderes i undervisningen?
Kan forskelle gøres frugtbare?
Hvordan kan ulighed bekæmpes?
Bogens første del gennemgår, hvordan traditioner for interkulturel undervisning har udviklet sig i den anglosaksiske verden. På denne baggrund inviteres læseren med ud i didaktiske refleksioner over, hvordan undervisning kan forandres i interkulturel retning.
Bogens anden del bringer en række analyser af eksempler på interkulturel undervisning i praksis. Fokus er det didaktiske arbejde med indholdet, eleverne og arbejdsformerne, og med dette afsæt peger forfatterne på både udfordringer og muligheder for at interkulturalisere undervisningen.
Yderligere information
Serie | DidaktikInterkulturel Didaktik |
---|---|
Forfatter(e) | Mette Buchardt Liv Fabrin |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788741277349 |
ISBN-10 | 8741277349 |
Indbinding | Bog |
Udgave | 2 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 96 |
Dimensioner | Bredde: 15.7Cm - Højde: 23.2Cm |
Genveje | Didaktik - BøgerInterkulturel Didaktik - Bøger |
Tags | Interkulturel Didaktik, Studiebøger, Bog |