Beskrivelse
61 visuelle greb og deres effekt.
Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som grafisk designer afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt koncept.
Grafisk design i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en præsentation af praksisorienterede redskaber, der hjælper grafikere med at udvikle de mest velegnede designkoncepter for deres kunder.
Med denne nye tilgang til grafisk design får man mulighed for at italesætte den værdi, visuelle koncepter kan tilføre et brand ved hjælp af analyseredskaberne Følelseshjulet og Kataloget over visuelle greb, der kan bruges til at kortlægge et brands følelsesprofil og finde dens visuelle modparter.
Bogen henvender sig til såvel praktiserende grafikere som til studerende, der er interesserede i at skærpe kommunikationen om visuel identitet og blive mere bevidste om, hvordan de i deres arbejde oversætter ord til visuelle symboler, figurer og former.
Redaktør: Henrik Schjerning
Yderligere information
Serie | Visuel Kommunikation |
---|---|
Forfatter(e) | Anne Mette Hartelius |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788775720163 |
ISBN-10 | 8775720167 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 156 |
Dimensioner | Bredde: 14.8Cm - Højde: 21.9Cm |
Genveje | Visuel Kommunikation - Bøger |
Tags | Grafisk Design I Et Følelsesperspektiv, Studiebøger, Bog |