Beskrivelse
Sociale overdrivelser og social pejling.
”Flamingoeffekten” påviser, hvor udbredt og hvor mangesidet fænomenet ’sociale misforståelser’ er i vor indbyrdes omgang med hinanden – og de konsekvenser det har for den enkelte og for samfundet. Et klassisk eksempel er unge som tror, at andre unge drikker langt mere end det faktisk er tilfældet – og det får nogle unge til at drikke mere end de har lyst til.
Bogen introducerer begrebet social pejling, som en metode til korrektion af sociale misforståelser – eller rettere, en mangfoldighed af forskellige metoder. Med ”Flamingoeffekten” får du en oversigt over disse metoders anvendelse i praksis og resultaterne heraf, i Danmark såvel som i udlandet.
Forfatterne giver en række anbefalinger til, hvordan social pejling kan udbygges, understøttes og integreres i forebyggelsesarbejdet vedrørende risikoadfærd såsom kriminalitet, tobaksrygning, overdrevent drikkeri mv..
Yderligere information
Forfatter(e) | Flemming Balvig Lars Holmberg |
---|---|
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Erhverv |
Forlag | Djøf Forlag |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788757421842 |
ISBN-10 | 8757421846 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 412 |
Dimensioner | Bredde: 15.5Cm - Højde: 23Cm |
Tags | Flamingoeffekten, Bøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |