Beskrivelse
Den teknologiske udvikling har konstant udfordret immaterialretten på væsentlige dele af varemærkeret, og især de digitale medier har således givet mulighed for nye former for brug af andres varemærker i markedsføringen som f.eks. brugen af AdWords i søgemaskinebaseret markedsføring, som keywords til brug for søgemaskineoptimering og som domænenavne. Også på de sociale medier som Facebook, Twitter og YouTube findes der talrige eksempler på, at andres varemærker er brugt som en form for kendetegn. Senest har brugen af andres varemærker som apps til smartphones givet anledning til konflikter, og der ikke er grund til at tro andet end, at udviklingen af de digitale teknologier og af de dermed forbundne digitale medier vil fortsætte med uformindsket styrke, og at der således vil opstå nye måder at bruge varemærker på.
Retstillingen omkring brugen af varemærker på internettet kan langt fra siges at være afklaret. For det første giver Domstolens afgørelser i sig selv anledning til en række yderligere spørgsmål. For det andet er det sparsomt med retningslinjer for det både i teorien og i praksis vigtige samspil mellem varemærkelovgivningen og anden lovgivning herunder ikke mindst med den almene konkurrenceret. Hertil kommer, for det tredje, at den voldsomme vækst i handler foretaget over internettet og den forventede vækst i handler foretaget via mobile enheder, har medført, at mulighederne for at anvende andres varemærker i forbindelse med kommercielle aktiviteter på de digitale medier er blevet centrale kommercielle og juridiske problemstillinger for mærkeindehaverne.
Bogen giver en grundig retlig analyse af gældende ret inden for hver af de tre centrale varemærkeretlige forgreninger – varemærkelovgivningen, den almene konkurrenceret og reguleringen af domænenavne og skaber en øget klarhed og forudsigelighed i retstilstanden. Når brugen af en andens varemærke er omfattet af flere af de retlige forgreninger overlapper grænsefladerne. Bogen identificerer disse grænseflader, og fastlægger hvilke fortolkningsprincipper, der, i situationerne, finder anvendelse.
Indholdsoversigt
Yderligere information
Forfatter(e) | Knud Wallberg |
---|---|
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Erhverv |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788757435122 |
ISBN-10 | 875743512X |
Indbinding | Indbundet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 400 |
Dimensioner | Bredde: 15.5Cm - Højde: 23Cm |
Tags | Brug Af Andres Varemærker I Digitale Medier, Bøger, Bog |
Fremragende
65.363 anmeldelser
Online handel skal være billigt, sikkert og hurtigt for dig. Det har vi hele tiden fokus på hos Gucca.
Sikkerhed i e-handel anser vi som essentiel, og den er naturligvis altid i fokus hos Gucca. Vores online betalingsløsning er godkendt af NETS, hvilket fungerer som den primære garanti for sikkerheden bag din betaling online. Så når du køber og foretager betaling via nettet hos Gucca.dk, er det sikkert.
Gucca.dk tilbyder altid 100 dages fuld returret, helt uafhængig af hvilken type vare du har købt hos os. Det betyder ganske enkelt, at hvis du af den ene eller anden årsag alligevel ikke ønsker din vare, så send blot varen tilbage til os, og vi sender dine penge retur. Før du returnerer varen til os, er det en fordel, hvis du kontakter os forinden.
Vi mener, det er vigtigt, at du som kunde får din vare leveret sikkert og hurtigt. Du har varen i dine hænder indenfor 1-2 hverdage, hvis vi har den på lager. På vores webshop fremgår lagerstatus ud for hvert enkelt produkt, så du kan altid få svar på, om vi har det på lager. Er du i tvivl om lagerstatus eller leveringstid, er du altid velkommen til at tage fat i os.
I vores webshop er det muligt at vælge blandt adskillige betalingsmetoder. Der er naturligvis frit valg blandt vores betalingsformer - du vælger den, der passer dig bedst. Lige meget hvilken metode du vælger, kan du trygt og sikkert handle hos os. Se de betalingsmuligheder du har hvis du klikker på førnævnte link. Først når dit produkt bliver afsendt, bliver beløbet hævet fra din bankkonto.
Skulle der opstå spørgsmål eller problemer undervejs, er du naturligvis velkommen til at skrive eller ringe til os. Kundeservice er åben på hverdage mellem 10-15, og vi tager imod din henvendelse med et smil og godt humør.
Du har naturligvis altid mulighed for at spore ordren, når du køber hos os. Efter gennemførsel af dit køb kan du tilgå din personlige ordreside. På ordresiden kan du se, hvornår vi afsender dit produkt. Når vi sender din pakke, vil du samtidig få en mail med leveringsinformation fra os.