Beskrivelse
Funktion, følelse og kulturel innovation.
Hvordan bliver sneakers – en amerikansk skotype – til et brand baseret på nordisk bæredygtighed og nordiske symboler? Er det muligt at gøre praktisk regntøj til et trendy modebrand i New York, London og Paris? Hvordan kan legetøjsbrandet LEGO blive til et fællesskab for voksne – og en kreativ platform for leg med andre brands og fortællinger? Fra provinsbutik til globalt brand med 2.500 butikker med 25.000 medarbejdere – hvordan er JYSK blevet til et ′Scandinavian Living’-brand med et løfte om langt mere end discounttilbud? Og hvad skete der egentlig, da en bedemand blev til et bysmart brand i Berlin?
Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation er en indføring i brandingstrategi, som introducerer klassisk marketing, branding og reklameteori – og sætter begreberne ind i en ramme af nyere teoretiske strømninger. Bogen fremstiller brandingpraksis gennem et kulturstrategisk perspektiv og viser, hvordan branding kan blive en praksis der vover kulturel disruption og aktivisme.
Bogens temaer spænder fra brandingstrategi baseret på produktfordele og pris til brandingstrategier baseret på følelser, ritualer, identitet, status, værdiforhandling, ′purpose’ og aktivisme. Løbende gennem disse temaer stiller bogen skarpt på, hvordan kultur og marketing hænger sammen, og hvordan brandet kan placere sig centralt i menneskers liv og projekter: hvordan brands kan tilbyde sig selv som redskaber til kulturel innovation.
Kunne der tænkes en vej til bedre branding, der ikke blot er mere benzin på et bål af masseforbrug?
Bogen tilbyder en sammenhængende indføring til brandingstrategi med praktiske analytiske tilgange og forslag til, hvordan branding kan gentænkes i en tid med udfordringer i forhold til bæredygtighed og stærke kulturelle spændinger.
Bogen henvender sig til studerende, praktikere og alle andre, der er interesserede i sammenhængen mellem de strategiske og praktiske elementer af branding.
Redaktør: Henrik Schjerning
Yderligere information
Forfatter(e) | Lars Pynt Andersen Lasse Pynt Andersen Gry Høngsmark Knudsen |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788759341612 |
ISBN-10 | 8759341610 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 219 |
Dimensioner | Bredde: 17.3Cm - Højde: 24.1Cm |
Tags | Brandingstrategi, Studiebøger, Bog |
Fremragende
65.432 anmeldelser
Gucca.dk har fra dag 1 haft fokus på, at e-handel skal være så hurtigt, billigt og sikkert for vores brugere som muligt.
Nethandel skal være helt sikker for brugerne. Vi går derfor aldrig på kompromis med sikkerheden. NETS er den grundlæggende garanti for sikker betaling på Internettet, og vores betalingsløsning er naturligvis NETS godkendt. Så online handel og betaling hos os er forbundet med 100% sikkerhed.
Vi tilbyder altid 100 dages returret, og det er uagtet hvilket produkt, du har købt hos Gucca. Kort sagt, såfremt du fortryder dit køb, kan du uden videre returnere varen til os, hvorefter vi refunderer dine penge. Du er naturligvis velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål, inden du returnerer et produkt.
Vi ønsker ikke at du skal vente for længe på din vare, og vi har derfor fokus på at sikre den hurtigste levering. Det betyder, at hvis din vare er på lager, så modtager du den indenfor 1-2 hverdage. Lagerstatus fremgår tydeligt i shoppen ved hvert produkt. Du har altid mulighed for at ringe eller sende en e-mail, hvis du har spørgsmål til lagerstatus eller leveringstid.
Du har i vores webshop mulighed for at foretage betaling på flere forskellige måder. Den betalingsmulighed der passer bedst til dig, er naturligvis den du bør benytte. Du er altid garanteret en tryg og sikker handel, og det er uanset hvilke af vores betalingsmuligheder du ender med at gøre brug af. Du ser alle betalingsmuligheder her. Husk at pengene først hæves fra din konto, den samme dag vi afsender din vare - hvis du gør brug af kreditkort.
Opstår der problemer i forbindelse med dit besøg på Gucca.dk, eller har du spørgsmål, ringer eller skriver du selvfølgelig bare til os. Bemærk at vi er åben for henvendelser imellem kl. 10-15 på hverdage, og vi er parat på e-mailen eller ved telefonen til at yde dig profressionel hjælp med et smil på læben og i godt humør.
Når du har købt dine varer, kan du se din ordre, og vide hvornår du modtager den. Når du har fuldendt købet, kan du tilgå din egen personlige ordreside. På ordresiden kan du følge med i, hvornår din forsendelse afsendes fra vores lager. Når varen forlader vores lager og er på vej til dig, får du en e-mail fra os.