Beskrivelse
En hvidbog.
Viden fra forskningen skal gøres tilgængelig og anvendelig for alle, der træffer beslutningerne om dagtilbud, uanset om du er lovgiver, kommunalbestyrelsesmedlem, embedsmand, institutionsleder eller pædagog i et dagtilbud.
Meget taler for, at der er et behov for at indsamle og vurdere kvaliteten af det pædagogiske arbejde i dagtilbud. Det kan ske gennem forskningsbaserede og afprøvede vurderingsredskaber og metoder som på sigt sætter det pædagogiske personale i stand til på egen hånd at dokumentere og vurdere kvaliteten i det pædagogiske tilbud - og gør beslutningstagere på de forskellige politiske og administrative niveauer i stand til at træffe beslutninger på et kvalificeret grundlag.
På nuværende tidspunkt er der megen forskning, der viser, at normeringer, antal af uddannede pædagoger, pædagogernes faglige viden, systematik i arbejdet og deres tilgang til børnene, er vigtige forudsætninger for høj kvalitet. Men der er også forskning, der viser at disse betingelser endnu ikke er til stede overalt – der er med andre ord stadig meget at tage fat på, før vi er i mål.
Denne hvidbog er 2. reviderede udgave og endnu et bidrag til dette arbejde.
Yderligere information
Serie | Pædagogik |
---|---|
Forfatter(e) | Torben Næsby |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Kunst Og Kultur |
Forlag | Books On Demand |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771704570 |
ISBN-10 | 8771704574 |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 120 |
Dimensioner | Bredde: 17Cm - Højde: 22Cm |
Genveje | Pædagogik - Bøger |
Tags | Barndom, Kvalitet I Dagtilbud, Dagtilbudspædagogik, Forskningsinformeret Praksis, Policy, Barndom Og Pædagogisk Kvalitet I Dagtilbud, Bøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |