Beskrivelse
Få mulighed for at identificere og reflektere over forskellige udviklingsforståelser i pædagogisk praksis med denne bog, som giver dig, der er pædagog eller pædagogstuderende, mulighed for at udvikle egen og fælles praksis ud fra brede og mangefacetterede forståelser af menneskers udvikling.
Du vil blive introduceret for en række bud på, hvordan udvikling kan forstås ud fra forskellige psykologiske perspektiver. Hensigten er at give dig et vidensgrundlag om menneskers udvikling gennem forskellige psykologiske teoridannelser. Det vil give dig en forståelse af, hvilke forudsætninger børn, unge og voksne kommer med, og hvilken betydning pædagogen og det pædagogiske miljø har. Du vil blive præsenteret for syv teoretiske perspektiver inden for en bred og moderne forståelse af udviklingspsykologien.
De syv perspektiver er:
1. Tilknytningsteori
2. Relationspsykologi
3. Kognitionspsykologi
4. Neuropsykologi
5. Adfærdspsykologi
6. Sociokulturelle perspektiver
7. Kritisk psykologi
Denne bog er en trykt bog, men findes også som i-bog.
Omslagsgrafiker: Pihl-Grafisk Design v/Trine Louise Pihl Hansen
Tegnet af: Louise Perlmutter
Fagredaktør: Anne Sofie Swane Lund;Lærke Testmann
Yderligere information
Serie | NeuropsykologiPædagogikTilknytningsteori |
---|---|
Forfatter(e) | Louise Bøttcher Thomas Gitz-Johansen Simon Nørby Lone Svinth Mads Thomsen Lærke Testmann Crisstina Munck Anne Sofie Swane Lund Pernelle Rose |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788702348736 |
ISBN-10 | 8702348736 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 192 |
Dimensioner | Bredde: 15.6Cm - Højde: 23Cm |
Genveje | Neuropsykologi - BøgerPædagogik - BøgerTilknytningsteori - Bøger |
Tags | Udviklingspsykologi I Pædagogisk Arbejde, Bøger, Bog |