At Lede Opad - Annette Klausen Bengtsson - Bog

Indbinding: Hæftetinfo
369,95 kr
  • local_shippingVaren er på lager
  • scheduleLevering: 1-2 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 67.130 anmeldelser

Beskrivelse

Få succes med din chef.

Mange har den opfattelse, at ledelse kun kan gå én vej, nemlig nedad i organisationen. At ledelse kun er noget, man udøver over for sine underordnede. Mange er ikke klar over, at ledelse kan gå i lede i andre retninger og mange ved ikke, om de kan eller må.

Men sandheden er en anden, for en stor del af mellemlederens rolle er at lede opad. Hvis mellemlederen kun leder nedad, er der stor risiko for, at lederen på næste niveau går glip af vigtige informationer, der kan gavne virksomheden. Topledelsen kan umuligt vide alt, og det er din rolle som mellemleder at klæde ham på til træffe de bedst mulige beslutninger for hele organisationen.

”At lede opad - få succes med din chef” giver dig inspiration og værktøjer til, hvordan du leder din chef og komme tættere på de strategiske beslutninger - og dermed også får mere indflydelse på de beslutninger, der bliver truffet for netop din afdeling. Bogen er krydret med talrige praktiske eksempler fra forfatterens egne erfaringer og toplederes bud på, hvorfor det er så vigtigt også at kunne lede opad.

Indholdsoversigt:

  • Forord v. Stine Bosse
  • Indledning
  • DEL I: MELLEMLEDERENS FORBANDELSE
  • Kapitel 1. Mellemlederens tre største brølere
  • Kapitel 2. Mellemlederen gør det hele selv
  • Kapitel 3. Mellemlederen undlader at lave alliancer
  • Kapitel 4. Mellemlederen tager ikke sin rolle 100 % alvorligt
  • Kapitel 5. Mellemlederens yndlingsundskyldning: »Jeg har ikke tid«
  • Kapitel 6. Tillidsmand eller mellemleder'
  • Kapitel 7. Nyudnævnt mellemleder
  • Kapitel 8. Intern rekruttering på den ufede måde
  • Kapitel 9. Du skal turde at stille krav
  • Kapitel 10. Mulighed for fortrydelse
  • Kapitel 11. Den svære jobsamtale
  • DEL II: MELLEMLEDERENS FORPLIGTELSE OG ANSVAR
  • Kapitel 12. Mellemlederens roller
  • Kapitel 13. Værdiskabelse er et nøgleord
  • Kapitel 14. Din chef skal se godt ud
  • Kapitel 15. Kend din chef
  • Kapitel 16. Målret din kommunikation til din chef
  • Kapitel 17. Tænketankens tanker om at lede opad
  • Kapitel 18. Lede opad – må man det?
  • Kapitel 19. Ledelse op – fordi det er en god strategi
  • Kapitel 20. Ledelse opad – ude i virkelighedens verden
  • DEL III: DIREKTØRENS FORVENTNINGER
  • Kapitel 21. Direktørens guldkorn – Peter Bager
  • Kapitel 22. Direktørens guldkorn – Michael Boel Olesen
  • Kapitel 23. Direktørens guldkorn – Carsten Skov-Aggerholm
  • Kapitel 24. Direktørens guldkorn – Pernille Hjortkjær
  • Kapitel 25. Slutningen, som er begyndelsen

Yderligere information

Forfatter(e)Annette Klausen Bengtsson
KategoriBøger
Genre(r)Erhverv
ForlagDjøf Forlag
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788757434071
Vis mere

Kundernes vurdering

Bedøm produktet