Beskrivelse
Børn lærer af andre børn og voksne. Interessen for, hvordan samarbejde i sociale sammenhænge bidrager til barnets indlæring og udvikling, er voksende.
Den mest indflydelsesrige forsker på området har utvivlsomt været Lev Vygotsky (1896-1934), som virkede i det tidligere Sovjetunionen.
Interessen for Vygotsky har været stigende, og specielt hans teori om sammenhængen mellem tænkning og sprog samt begrebet 'zonen for den nærmeste udvikling' har spillet en betydelig rolle i den danske pædagogiske og psykologiske debat.
Denne bog viser, at hans bidrag til forskningen fortsat er højst aktuelle.
Oversat af: Bodil Frederiksen
Redaktør: Ivar Bråten
Yderligere information
Serie | Lev VygotskyPædagogik |
---|---|
Forfatter(e) | Ivar Bråten |
Kategori | Studiebøger |
Forlag | Frydenlund |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788778872838 |
ISBN-10 | 8778872839 |
Indbinding | Hæftet |
Oplag | 2 |
Sidetal | 224 |
Dimensioner | Bredde: 15.1Cm - Højde: 22Cm |
Genveje | Lev Vygotsky - BøgerPædagogik - Bøger |
Tags | Pædagogik, Pædagogisk Teori, Pædagogisk Psykologi, Udviklingspsykologi, Tænkning, Sprogudvikling, Læring, Børn, Vygotsky I Pædagogikken, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |