Tværprofessionelt Samarbejde Om Inklusion I Skolens Læringsfællesskaber - Ida Schwartz - Bog

Indbinding: Hæftetinfo
169,95 kr
  • blockIkke på lager
  • scheduleLevering: 3-15 hverdage
  • history100 dages bytte- og returret
Fremragende - 67.130 anmeldelser

Beskrivelse

Bogen går tæt på de problemer, skolens parter kan opleve i deres fælles hverdagsliv, og udforsker, hvad det vil sige at samarbejde om skoleproblemer. Både i det nære, daglige samarbejde mellem elever, lærere, pædagoger og forældre omkring en klasse og i bredere tværprofessionelle samarbejdsforløb, hvor ressourcepersoner og eksterne samarbejdspartnere inddrages i problemudforskning og problemløsning.
Bogen anlægger to perspektiver på tværprofessionelt samarbejde om inklusion i folkeskolen, der forbindes i fem praksisnære kapitelbidrag. For det første diskuteres, hvordan samarbejde kan forstås og organiseres, når bestræbelsen er, at det skal virke i skolens hverdagsliv. For det andet diskuteres forskellige problemforståelser og spørgsmål om, hvad der skal samarbejdes om, når fokus er på at udvikle børns deltagelsesbetingelser i skolen. De to perspektiver hænger sammen, fordi inkluderende pædagogik både fordrer udvikling af problemforståelser og samarbejdsformer.
Antologien er velegnet til brug på undervisningsforløb på landets professionshøjskoler med fokus på samarbejde om inklusion i folkeskolen. Den udgør et kritisk forskningsbidrag, der på et praksisteoretisk grundlag rejser diskussioner om, hvad professionelle skal samarbejde om, og hvad organiseringer af tværprofessionelt samarbejde betyder for de udviklingsmuligheder, der kan skabes.

Fagredaktør: Tilde Mardahl-Hansen, Ida Schwartz, Gry Tybjerg

Yderligere information

Forfatter(e)Ida Schwartz Tilde Mardahl-Hansen
KategoriBøger
Genre(r)Samfund Og Historie
ForlagSyddansk Universitetsforlag
UdgivelsesdatoEr udgivet
SprogDansk
ISBN-139788740833249
Vis mere

Kundernes vurdering

Bedøm produktet