Beskrivelse
Strategi, ledelse og intuition præsenterer, hvordan kriser ofte består af tre perioder, der på hver sin måde stiller krav til, hvordan man som leder kan bruge virksomhedens strategi og værdier, som et kompas, der sikrer, at virksomheden kommer mere resilient gennem kriser:
Strategi, ledelse og intuition rummer en række unikke indblik, der kommer helt tæt på, hvordan ledere agerer strategisk, når verden på skelsættende vis ændrer sig. Kom med bag lukkede døre hos en række virksomheder i tøj- og tekstilbranchen undervejs i de kriser, der opstod i kølvandet på pandemien.
Bogen præsenterer både konkrete og teoretiske bud på, hvordan blandt andet digitale transformationer og bæredygtighed blev forstået og håndteret på tværs af de 20 deltagende virksomheder.
Strategi, ledelse og intuition er skrevet på baggrund af interviews med 20 administrerende direktører i mode- og tekstilindustrien i starten, midten og udgangen af pandemien, der ramte verden i 2020. Ledernes strategiske refleksioner og handlinger giver indblik i, hvordan man bedriver strategisk ledelse, når en virksomhed pludselig står over for en strøm af uforudsigelighed.
Redaktør: Lone Fredensborg
Yderligere information
Serie | Bøger Om LedelseStrategisk Ledelse |
---|---|
Forfatter(e) | Mette Vinther Larsen |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788759340097 |
ISBN-10 | 8759340096 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 260 |
Dimensioner | Bredde: 17.3Cm - Højde: 24.2Cm |
Genveje | Bøger Om Ledelse - BøgerStrategisk Ledelse - Bøger |
Tags | Kriser, Mode, Pandemi, Bæredygtighed, Resiliens, Diplom, Mba, Strategi, Ledelse Og Intuition, Studiebøger, Bog |