Beskrivelse
Skoleparathed er noget, der skabes i interaktionen mellem barnet og dets omgivelser. Den måde, overgang og skolestart forløber på, udtrykker ikke blot noget om barnet, men i høj grad også om det system, som familie, skole, dag- og fritidstilbud tilsammen udgør. Og det system kan enten understøtte eller begrænse barnets muligheder for at skabe sig en positiv identitet og selvforståelse som skolebarn.
En udfordring i samarbejdet om børns skolestart er, at der mangler en sammenhængende forståelse af den fælles pædagogiske opgave, skole, SFO og institutioner har. I denne bog præsenteres en sådan model. Udgangspunktet for modellen - og for denne bog - er det skolestartende barn selv. Barnet får således en afgørende position som medskaber af overgangsprocessen i det tværprofessionelle samarbejde.
Yderligere information
Forfatter(e) | Inge Schoug Larsen |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Forlag | Akademisk Forlag |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788750041542 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 3 |
Sidetal | 168 |
Dimensioner | Bredde: 13.5Cm - Højde: 21Cm |
Tags | Skole, Børnehave, Schoug Larsen, Samarbejde Om Det Skolestartende Barn, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |