Beskrivelse
Grundfaglighed på pædagoguddannelsen.
En grundbog til pædagogstuderende på uddannelsens fællesdel med fokus på de aspekter af de centrale videns- og færdighedsmål, som danner udgangspunkt for det samlede pædagogiske arbejdsområde.
Bogen består af ni kapitler, der går i dybden med, hvordan sociologien, psykologien, kulturforskningen og videnskabsteorien ser på området, og hvordan disse perspektiver kan bidrage til og udvide forståelsen af pædagogisk arbejde. Hvert kapitel ser fra sin egen vinkel nærmere på det særegne miljø, pædagogen virker i, og de aktiviteter, der kan udfoldes inden for det – samt hvordan, disse bedst tilrettelægges, så de sikrer trivsel og udvikling hos brugerne. I den forbindelse kommer bogen blandt andet omkring betydningen af sprog og samtale, idræt og bevægelse, kunstnerisk virksomhed og udeliv.
De enkelte kapitler refererer enten direkte til områdets kompetence-, videns- og færdighedsmål eller inddrager dem som perspektiv.
Forfatterne repræsenterer en bred vifte af faglige tilgange, men fælles for dem alle er, at de er eksperter inden for netop deres pædagogiske områder.
Yderligere information
Serie | Pædagogik |
---|---|
Forfatter(e) | Ophelia Achton Herdis Toft Vibe Larsen Birgitte Højberg Kirsten Kortbek Karoline Søgaard Maria Neumann Larsen Kaj Storgaard Jensen Helle Kildevang Jonas Svane Justin Bruce Karlson Kristine Karlshøj Thomas Klostergaard Andersen |
Kategori | Studiebøger |
Forlag | Frydenlund |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771184846 |
ISBN-10 | 8771184848 |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 264 |
Dimensioner | Bredde: 16.9Cm - Højde: 23.6Cm |
Genveje | Pædagogik - Bøger |
Tags | Pædagogiske Miljøer Og Aktiviteter, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |