Beskrivelse
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter.
Tilgang
I Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord.
En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord.
Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f. eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal.
Indhold
Ord 4 er det fjerde af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med at finde ords rødder samt for- og efterstavelser. Ord 4 bygger dermed videre på Ord 1, 2 og 3, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelses- og flerstavelsesord samt vokallyde.
Ord 4 består af følgende kapitler:
Yderligere information
Serie | Ord SerienOrdblindhed |
---|---|
Forfatter(e) | Birgit Dilling Jandorf Mikael Højbjerg Thomas Mose Inga Thorup Thomsen |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788723524089 |
ISBN-10 | 8723524081 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 7 |
Sidetal | 56 |
Dimensioner | Bredde: 21.3Cm - Højde: 29.8Cm |
Genveje | Ord Serien - BøgerOrdblindhed - Bøger |
Tags | 9788723524089, Ord, Ord 4. Rødder, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |