Beskrivelse
Sprogpædagogiske perspektiver på basisundervisning i dansk som andetsprog.
I dag er der i langt de fleste danske skoleklasser tosprogede elever med dansk som andetsprog. Nogle af de tosprogede elever er født i Danmark; andre er for nylig kommet til Danmark. Det er denne sidste gruppe, som denne bog handler om: De nyankomne elever.
Nyankomne elever har krav på basisundervisning i dansk som andetsprog, som sigter mod at skabe forudsætninger for, at eleverne kan deltage i skolens undervisning med et tilfredsstillende udbytte. Det stiller såvel de nyankomne elever som deres lærere over for store udfordringer.
I bogens artikler præsenteres en række aktuelle sprogpædagogiske perspektiver på arbejdet med nyankomne elever i skolen. Bogen sigter mod at klæde lærerstuderende og lærere på til at varetage basisundervisning i dansk som andetsprog på et kvalificeret sprogpædagogisk grundlag.
Yderligere information
Serie | Dansk Som Andetsprog |
---|---|
Forfatter(e) | Line Møller Daugaard |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788792871893 |
ISBN-10 | 8792871895 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 153 |
Dimensioner | Bredde: 16Cm - Højde: 21Cm |
Genveje | Dansk Som Andetsprog - Bøger |
Tags | Nyankomne, Dansk Som Andetsprog, Integration, Sprogundervisning, Nyankomne Elever I Skolen, Studiebøger, Bog |