Beskrivelse
Denne bog behandler nogle ofte tunge temaer: skal revisor ”angive” sine kunder eller ej? Populært sagt, hvornår fortrænger revisors talepligt eller taleret den tavshedspligt, der er en hovedingrediens i revisorers DNA?
Helt overordnet behandles de kritiske pligter, hvor det er helt åbenlyst, at en revisor mentalt skal afveje sin rolle som offentlighedens tillidsrepræsentant nøje over for hensynet til klienterne.
Bogens tale- og oplysningspligter har ført til en opdeling i fire kapitler:
Målgruppe:
Bogens målgruppe er praktiserende revisorer, som kan få svaret på mange af de spørgsmål, som de stiller i praksis. Og endvidere studerende, der ønsker en mere systematisk og praktisk gennemgang af disse svære problemstillinger, der møder dem på deres uddannelse.
Om forfatteren:
Lars Kiertzner er statsautoriseret revisor, ph.d. og chefkonsulent i FSR-danske revisorer.
Yderligere information
Serie | Revisorloven |
---|---|
Forfatter(e) | Lars Kiertzner |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Erhverv |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788761940469 |
ISBN-10 | 8761940461 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 175 |
Dimensioner | Bredde: 15.5Cm - Højde: 22.9Cm |
Genveje | Revisorloven - Bøger |
Tags | Revisor, Når Revisorer 'Sladrer', Bøger, Bog |