Beskrivelse
En samfundsteori om medierne.
Medierne og moderniteten viser hvordan udviklingen af kommunikationsmedierne - fra den tidligste bogtrykkekunst til de seneste former for elektronisk kommunikation – på yderst kompliceret vis var vævet sammen med en række andre udviklingsprocesser, som under ét har været bestemmende for det vi benævner ”moderniteten”. Ønsker vi derfor at forstå modernitetens natur – dvs. det moderne samfunds institutionelle karakteristika og de livsbetingelser det har skabt – er det nødvendigt at give udviklingen af kommunikationsmedierne og deres effekt en fremtrædende plads. Det lyder ganske indlysende, men sandheden er, at kun et fåtal af de samfundsteoretikere, der har beskæftiget sig med det moderne samfunds tilblivelse, har tillagt kommunikationsmedierne den betydning, der tilkommer dem.
For fuldt ud at forstå de samfundsmæssige konsekvenser af medieudviklingen, må man forkaste den umiddelbart besnærende idé, at medierne formidler information og symbolsk indhold til mennesker, hvis forhold til andre grundlæggende forbliver uforandret. Et af bogens hovedargumenter er netop, at når folk ’anvender’ kommunikationsmedier, indgår de i interaktionsformer, der på væsentlige måder afviger fra den type ansigt-til-ansigt-interaktion, der kendetegner de fleste møder i hverdagen.
Anvendelsen af kommunikationsmedier forandrer grundlæggende det sociale livs rumlige og tidsmæssige organisation. Derved opstår nye måder at forholde sig til andre og sig selv på, nye former for handlen og interaktion, såvel som nye måder at udøve magt på. Alt dog med den fællesnævner, at intet længere forudsætter aktørernes tilstedeværelse samtidig på samme lokalitet. At analysere denne forandring og spore de konsekvenser, den allerede har haft for det sociale og politiske liv, og måske ane dens fremtidige virkninger er bogens fortjeneste.
John B. Thompson er lektor i sociologi ved University of Cambridge. Sammen med Anthony Giddens står han i spidsen for det markante akademiske forlag, Polity Press.
Oversat fra engelsk efter The Media and Modernity. A Social Theory of the Media af Stig W. Jørgensen.
Omslagsgrafiker: Harvey Macaulay
Oversat af: Stig W. Jørgensen
Yderligere information
Oprindelig titel | The Media And Modernity |
---|---|
Forfatter(e) | John B. Thompson |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788741225692 |
ISBN-10 | 8741225692 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 2 |
Sidetal | 336 |
Dimensioner | Bredde: 15.4Cm - Højde: 23.1Cm |
Tags | Kommunikation, Massekommunikation, Medier, Mediesociologi, Modernitet, Samfundsudvikling, Medierne Og Moderniteten, Bøger, Bog |
Fremragende
66.320 anmeldelser
Hos Gucca.dk har vi fokus på at gøre nethandel billigt, sikkert og hurtigt for kunderne.
Sikkerhed i online handel anser vi som helt essentiel, og den er naturligvis altid i fokus hos Gucca.dk. NETS er din garanti for sikker betaling på Internettet, og vores Internet betalingsløsning er naturligvis NETS godkendt. Derfor er det også fuldstændig sikkert at handle og betale hos Gucca.dk.
Når vi siger 100 dages returret, så er det naturligvis på alle vores varer. Såfremt du fortryder købet, og ikke måtte ønske at beholde din vare, så kan du returnere den uønskede vare til os, og så refunderer vi pengene. Inden du sender din returvare tilbage, er det en fordel, at kontakte os først.
For Gucca er det meget vigtigt, at du modtager din vare så hurtigt og sikkert som muligt. Såfremt din vare er på lager, modtager du den indenfor 1-2 hverdage. Lagerstatus fremgår altid synligt i webshoppen under hver vare. Er du i tvivl om lagerstatus eller leveringstid, så er det altid en god ide, at du sender en e-mail eller ringer til os.
Handler du hos Gucca, så kan vi tilbyde dig at vælge blandt mange forskellige former for betaling. Du skal naturligvis vælge den betalingsform, der passer bedst til dig. Det er den samme høje sikkerhedsstandard, uanset hvilken betalingsform du vælger. Her kan du finde alle vores betalingsmuligheder. Bemærk at pengene først hæves fra din konto, når vi afsender din vare.
Skulle du have spørgsmål eller støde på problemer, i forbindelse med dit besøg på Gucca.dk, så tag fat i os. Du kan ringe eller sende e-mail til os mellem kl. 10-15 alle hverdage, og vi tager imod din henvendelse med godt humør og et smil.
Efter du har bestilt dine varer, kan du se ordren, og vide hvornår den kommer frem. Når du modtager din kvittering, efter betaling er foretaget, så får du mulighed for at logge ind på din ordreside. Fra din personlige ordreside kan du se, hvor langt forsendelse er kommet i systemet. I samme øjeblik forsendelsen er på vej til dig, får du information herom via mail.