Beskrivelse
Verden i dag er en verden af medier.
Overalt støder vi på medier, og vi bruger dem i stigende grad aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn eller gå i biografen. Vi er også aktive med medierne. Vi blogger, facetimer, liker, opdaterer, uploader, swiper og skriver fanfiktion. De ‘gamle’ medier er der i høj grad endnu, men de indgår i dag i en ny medieverden, i et nyt mediemiljø, der præges af digitale medier, og som konstant er under forandring.
MEDIEANALYSE præsenterer et bredt udvalg af aktuelle medier: pressen, fotografiet, filmen, dokumentaren, reklamen, radio, tv, digitale tekster og kontekster, bloggen og computerspillet. Vinklen er analytisk, historisk og aktuel: Kapitlerne sætter det enkelte medie ind i en historisk sammenhæng, samtidig med at de præsenterer aktuelle udviklinger og tilbyder begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.
MEDIEANALYSE er redigeret af medieforskerne Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen. De har – ligesom bogens øvrige forfattere – stor erfaring i at undervise i medieemner på universitetsniveau. I København, Odense, Roskilde, Aalborg og Aarhus.
Yderligere information
Forfatter(e) | Erik Svendsen Palle Schantz Lauridsen |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788759337134 |
ISBN-10 | 8759337133 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 2 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 390 |
Dimensioner | Bredde: 17.5Cm - Højde: 24Cm |
Tags | Medier, Avis, Radio, Fjernsyn, Biograf, Film, Blogs, Netmedier, Fanfiktion, Statusopdatering, Dokumentar, Reklame, Computerspil, Analyse, Teori, Metode, Medieanalyse 2. Udgave, Studiebøger, Bog |