Beskrivelse
Mellem dannelse og målstyring.
Det pædagogiske pendul svinger mellem ekstremer: Bølger med fokus på mål, evidens, effektivisering og lignende bliver afløst af øget interesse for samfundskritiske og dannelsesorienterede tilgange. Konsekvensen er, at de fornuftige erkendelser, der måske har været i den bølge, der ebber ud, bliver glemt.
Læringsmålstyring i den danske folkeskole har været en meget stor bølge, men den står her i midten af 2018 ved udgangen af sin kortvarige epoke. Vi argumenterer i denne bog for, at vejen frem er mål med mening og ikke den totale forkastelse af læringsmål i undervisning og skole eller den totale forherligelse af samme.
Mål med mening henvender sig til alle, der arbejder for at gøre den danske folkeskole bedre.
Formålet med bogen er at
Fagredaktør: Per Fibæk Laursen
Yderligere information
Forfatter(e) | Sten Larsen Per Fibæk Laursen Thomas Iskov Mikkel Stovgaard Morten Stokholm Hansen Niels Tange Rasmus Godsk Sten Tommy Larsen |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788741271330 |
ISBN-10 | 8741271330 |
Indbinding | Bog |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 208 |
Dimensioner | Bredde: 14.4Cm - Højde: 22.2Cm |
Tags | Mål Med Mening, Studiebøger, Bog |