Beskrivelse
Mange virksomheder har konstateret, at det er svært at være grøn. De frygter at blive beskyldt for greenwashing og ender i stedet med at greenhushe. Der er dog masser af måder, man kan kommunikere om sine klimarelaterede indsatser uden at falde igennem. Dette skal ske uden, at vi sælger falsk håb til brugerne. Virksomheder bør i stedet skubbe ansvaret opad mod det politiske system og blive skarpe til klima-advocacy.
Bogen henter inspiration fra de yngre klimaaktivister samt de virksomheder, som går nye veje. Kommunikation er nemlig ikke nok, når vi skal håndtere konsekvenserne af klimakrisen. Der er brug for nye forretningsmodeller som cirkulær økonomi samt for at sætte yderligere fokus på koblingen mellem teknologi og klima.
Danske virksomheder er blandt de mest ambitiøse i verden med hensyn til at sætte forpligtende klimamål. Den dårlige nyhed er dog, at det går alt for langsomt med at nedbringe de globale udledninger. Den gode nyhed er, at alle virksomheder kan og skal spille en rolle i at afbøde konsekvenserne af klimakrise.
Bogen giver ledere, bestyrelser, kommunikationsfaglige og andre interesserede et bud på, hvordan de kan navigere i forhold til forbrugere, medier og interessenter, når de skal kommunikere om klimarelaterede tiltag. Virksomheder kan spille en afgørende rolle ved at undlade at
greenwashe, ved at kommunikere om deres klimarelaterede tiltag og ved at tage højde for klimakrisen i deres forretningsmodel, samt ved at deltage i den politiske debat om klima og biodiversitet.
Bogen indeholder en række interviews, cases samt lettilgængelige modeller og teori og egner sig derfor godt både som faglig inspiration samt til undervisning.
ASTRID HAUG har 20 års erfaring med strategisk kommunikation og samfundsforandringer. Hun har tidligere udgivet fem bøger og er medlem af en række bestyrelser, bl.a. Gubra, Symbion, RE-ZIP og Fælleshaven. Gennem de sidste 10 år har hun i eget bureau rådgivet virksomheder, organisationer, offentlige mm.
Yderligere information
Serie | Klimakrisen |
---|---|
Forfatter(e) | Astrid Haug |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Erhverv |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788757462272 |
ISBN-10 | 8757462275 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 2 |
Sidetal | 172 |
Dimensioner | Bredde: 15.6Cm - Højde: 23.2Cm |
Genveje | Klimakrisen - Bøger |
Tags | Klimakommunikation, Bøger, Bog |
Fremragende
65.363 anmeldelser
Internethandel er nødt til at være hurtigt, billigt og sikkert for dig. Det er noget vi altid har fokus på hos Gucca.dk.
Sikkerhed i online handel anser vi som helt essentiel, og den er derfor altid i fokus hos Gucca. Med NETS godkendelse af vores løsning for online betaling, har vi fået den optimale garanti for, at betalingssikkerheden er i top. Derfor er det at handle og betale hos os altid fuldstændig sikkert.
Der er ingen indskrænkninger i returretten. Vi giver 100 dages returret på alle varer. Såfremt du fortryder dit køb, og ikke måtte ønske at beholde varen, kan du selvfølgelig bare returnere dine varer og få dine penge tilbage. Før du returnerer produktet til os, er det altid en en god ide, hvis du forinden kontakter os.
Vi er klar over, at du er utålmodighed efter at få dit produkt, og vi har derfor skruet op for leveringshastigheden, så produktet kommer sikkert og hurtigt frem til dig. Helt konkret modtager du varen indenfor 1-2 hverdage, såfremt varen er på lager. Husk, at du altid kan få den nøjagtige lagerstatus på hver enkelt vare. I tvivl om leveringstiden og/eller lagerstatus? Så tøv ikke med at tage fat i os.
Der er adskillige muligheder for betaling, når du køber hos Gucca, og du vælger selv, hvordan du vil foretage betaling. Du vælger bare den, der passer lige til dig. Det er den samme høje sikkerhedsstandard, uanset hvilken betalingsmulighed du vælger. Se vores betalingsmuligheder ved at klikke på førnævnte link. Først når din vare bliver afsendt, bliver beløbet hævet fra din bankkonto.
Har du spørgsmål, eller opstår der problemer i forbindelse med dit besøg på Gucca.dk, er du velkommen til at tage kontakt til os. Vores kundeservice er åben for henvendelser på hverdage imellem klokken 10-15, og vi tager imod din henvendelse med et smil og godt humør.
Når du har købt dine varer, kan du tracke din ordre, og vide hvornår du modtager den. Efter gennemførsel af dit køb kan du få adgang til din egen personlige ordreside. På ordresiden vil du kunne følge med i, hvornår vi sender din forsendelse. Du vil også modtage en mail med leveringsinformation fra os i det øjeblik, vi sender din pakke.