Beskrivelse
Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer.
Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg.
Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer.
Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.
Gitte Gravengaard er ph. d. og forsker i journalistik og kommunikation på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.
Yderligere information
Forfatter(e) | Gitte Gravengaard |
---|---|
Kategori | Studiebøger |
Forlag | Samfundslitteratur |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788759314579 |
ISBN-10 | 8759314575 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Dimensioner | Bredde: 17.2Cm - Højde: 24Cm |
Tags | Nyhedsformidling, Nyheder, Nyhedsdækning, Journalistik, Journalister, Journalistik I Praksis, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |