Beskrivelse
It får en større og større betydning i uddannelsessystemet, og derfor er der i de seneste år kommet et voksende fokus på didaktik. It-didaktisk design er dermed blevet et centralt begreb.
Denne bog tager udgangspunkt i den digitale teknologi og beskæftiger sig med de forskellige it- og medieretninger, som har præget udviklingen. Forfatterne indkredser it-didaktisk design og præsenterer LEDD-modellen, der lægger op til iterative undervisnings- og læreprocesser og hvor grundideen er, at både lærere og elever er didaktiske designere.
Den didaktiske model giver eleverne større indflydelse på deres arbejde i skolen og på design af deres læreprocesser – også ud fra dannelsesperspektivets fokus på teknologiforståelse. Dannelsesbegrebet omfatter således både det at agere i et demokratisk samfund og at fungere livsdueligt i uddannelsessystemet og i arbejdslivet. Modellen anvendes i nogle udvalgte cases og i forhold til at udvælge læringsressourcer og digital teknologi.
Karin Tweddell Levinsen er ph. d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. Birgitte Holm Sørensen er ph. d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.
Omslagsgrafiker: Signe Kisbye Mikkelsen
Yderligere information
Serie | DidaktikTeknologiforståelse |
---|---|
Forfatter(e) | Birgitte Holm Sørensen Karin Tweddell Levinsen |
Kategori | Studiebøger |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788772162522 |
ISBN-10 | 877216252X |
Indbinding | Paperback |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 144 |
Dimensioner | Bredde: 11.5Cm - Højde: 22Cm |
Genveje | Didaktik - BøgerTeknologiforståelse - Bøger |
Tags | Teknologiforståelse, It-Didaktik, Didaktisk Design, It I Skolen, It I Gymnasiet, Digital Dannelse, It, Studiebøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |