Beskrivelse
Hvad er høj begavelse egentlig?
- På hvilken måde er højtbegavede børn og unge "anderledes" end deres jævnaldrende?
- Hvordan kan man vurdere, om et barn eller ung er højtbegavet?
- Hvordan understøtter man bedst højtbegavede børn og unges udvikling og læring?
Dette er blot nogle af de spørgsmål, du kan finde svar på i denne grundbog.
Forfatterne gennemgår de nyeste, banebrydende studier og forskningsresultater om høj begavelse og tager livtag med eksisterende fordomme om højtbegavede personers personlige og præstationsrelaterede egenskaber. I den forbindelse berøres blandt andet temaer som underpræstation og betydningen af familie- og miljømæssige faktorer.
Herudover introducerer forfatterne relevante testværktøjer og fremlægger evidens for de fire søjler i skolebaseret støtte. Læseren klædes således på til at identificere høj begavelse og til at tilrettelægge relevante pædagogiske indsatser hele vejen fra førskolealderen og ind i ungdomsårene.
Denne grundbog er et uundværligt værktøj og henvender sig til alle, der i deres faglige virke er tæt på børn og unge, som er eller kan formodes at være højtbegavede. Det er PPR-psykologer, lærere i grundskolen, pædagoger, vejledere samt studerende og undervisere på psykologi-, pædagog- og læreruddannelsen.
Yderligere information
Forfatter(e) | Franzis Preckel Miriam Vock Paula Olszewski-Kubilius |
---|---|
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Forlag | Hogrefe |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788771351156 |
ISBN-10 | 8771351159 |
Indbinding | Hæftet |
Udgave | 1 |
Oplag | 1 |
Sidetal | 261 |
Dimensioner | Bredde: 15.1Cm - Højde: 22.2Cm |
Tags | Høj Begavelse Og Talent, Bøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |