Vi sender ud til og med d. 23/12
close

Globaløkonomi Til Marketing Og Service - Hans Jørgen Biede - Bog

Indbinding: Indbundetinfo
459,95 kr
  • updateForudbestil nu
  • scheduleLevering: 28/01/2025
  • historyForlænget Returret Til 31. Januar
Fremragende - 66.119 anmeldelser

Beskrivelse

Globaløkonomi giver dig værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt samfundsøkonomiske sammenhænge, og følger fagplanerne for markedsføringsøkonom- og serviceøkonomuddannelserne, men kan også bruges på andre, lignende uddannelser.

Hovedtemaet i bogens første to dele er mikroøkonomi, herunder prisdannelsen under forskellige markedssituationer, effekten af offentlige indgreb samt miljø- og klimaøkonomi. Bogens tredje og fjerde del fokuserer på makroøkonomisk udvikling, med vægt på samfundsøkonomiske faktorer og myndigheders politikker til at påvirke udviklingen.

I forhold til tidligere udgaver er flere kapitler opgraderet og moderniseret, især i mikroøkonomien. Bl. a. er der tilføjet et kapitel om den grønne omstilling, og adfærdsøkonomi er inddraget.

Den økonomiske teori bliver forklaret og illustreret med eksempler fra den virkelige verden, og derudover er bogen skrevet, så du også kan starte med makroøkonomien.

Om forfatteren:

Hans Jørgen Biede har også udgivet Mikroøkonomi – videregående uddannelser (6. udgave, 2024) og Makroøkonomi – videregående uddannelser (7. udgave, 2023).

Bogen ledsages af opgavebogen Globaløkonomi – opgaver, som følger lærebogens struktur.

Omslagsgrafiker: VINK Grafisk Design

Tegnet af: Bent Nielsen - Odd Design

Yderligere information

Forfatter(e)Hans Jørgen Biede
KategoriBøger
Genre(r)Samfund Og Historie
Udgivelsesdato28/01/2025
SprogDansk
ISBN-139788702412741
ISBN-108702412741
Vis mere

Kundernes vurdering

Bedøm produktet