Beskrivelse
Typiske tværfaglige udfordringer.
Forskningsprojekter finder nu ofte sted mellem aktører fra flere uddannelsesmiljøer med forskellige dagsordener, skiftende deltagere og nye metoder. Hvordan forvaltes denne komplekse arbejdsproces bedst?
Svarene gives ud fra et konkret projekt, Technucation, om lærere og sygeplejerskers teknologiske ’literacy’. Deltagerne – antologiens forfattere – diskuterer, hvordan ny viden blev udviklet til gavn for uddannelse og praksis i et kompliceret forløb med talrige fremgangsmåder.
Bogen giver indblik i et maskinrum, hvor forskere fra flere fagdiscipliner arbejder sammen om et fælles mål med ansatte i det offentlige. Typiske tværfaglige udfordringer belyses med nye perspektiver og viser vej for ethvert samarbejde, der kombinerer kvantitative tilgange med metoder som deltagerobservation, interviews, levende laboratorier og interventioner.
Yderligere information
Serie | Literacy |
---|---|
Forfatter(e) | Cathrine Hasse Vibeke Schrøder Lene Storgaard Brok Hanne Skov Jamie Wallace Bjarke Lindsø Andersen Oliver Tafdrup Stine Harrekilde Ulla Gars Søren Riis |
Kategori | Bøger |
Genre(r) | Samfund Og Historie |
Udgivelsesdato | Er udgivet |
Sprog | Dansk |
ISBN-13 | 9788793060517 |
ISBN-10 | 8793060513 |
Indbinding | Hæftet |
Sidetal | 190 |
Dimensioner | Bredde: 15.9Cm - Højde: 23.2Cm |
Genveje | Literacy - Bøger |
Tags | Forskningsmetoder, Forskningsprojekter, Metode, Tværfaglige Projekter, Forskningens Maskinrum, Bøger, Bog |
GPSR | Produktsikkerhed |